اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

August 26, 2020
15:06 چهارشنبه، 5ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115620

آینده کسب‌وکارها در حال تغییر است/ فروش میلیونی مبلمان در «دیوار فروشگاه‌ها»

برخی از فروشنده‌های مبلمان با استفاده از دیوار فروشگاه‌ها موفق به کسب درآمد میلیونی طی یک ماه گذشته شده‌اند؛ آن‌ها با ثبت آگهی‌های متنوع، تولیدات خود را در معرض دید هزاران مشتری قرار داده‌اند.
 
 
 
برخی از فروشنده‌های مبلمان با استفاده از دیوار فروشگاه‌ها موفق به کسب درآمد میلیونی طی یک ماه گذشته شده‌اند؛ آن‌ها با ثبت آگهی‌های متنوع، تولیدات خود را در معرض دید هزاران مشتری قرار داده‌اند و بدون اینکه وقت زیادی برای جذب آنها صرف کنند، موفق به فروش شده‌اند.
 
حمید فروشنده مبلمان است و یک ماهی می‌شود صفحه خودش در دیوارِ فروشگاه‌ها را راه‌اندازی کرده است؛ می‌گوید: «چند سال پیش با سایت دیوار آشنا شدم و آگهی‌های مربوط به فروشگاهم را در آنجا گذاشتم. فروش خوبی از این طریق نصیبم شد تا اینکه یک ماه پیش در سایت‌ها خواندم دیوارِ فروشگاه‌ها راه‌اندازی شده است. مدارکم را فرستادم و ثبت‌نام کردم چون با این قابلیت جدید، مشتری‌ها بیش از گذشته به من به عنوان فروشنده اعتماد می‌کنند. آن‌ها مطمئن می‌شوند که فروشگاه من واقعی است و امکان کلاهبرداری وجود ندارد.» حمید با بیان اینکه طی ۳۰ روز موفق به فروش ۵ دستگاه مبلمان و کسب درآمد چند میلیون تومانی شده است، ادامه می‌دهد: «بعد از شیوع ویروس کرونا میزان فروش من تقریباً صفر شد، چون مردم برای خرید حضوری به مغازه‌ام نمی‌آمدند و مدتی هم مجبور شدم برای حفظ سلامتی، فروشگاهم را تعطیل کنم. ضرر زیادی دیدم و خیلی از سفارشاتم نیمه‌کاره رها شد. الان هم که محدودیت‌ها تا حدودی برداشته شده، هنوز خسارت‌هایم جبران نشده است. در چنین شرایطی در دیوارِ فروشگاه‌ها صفحه باز کردم و چند میلیون تومان مبلمان فروختم. مشتری‌های من از تهران بودند. آن‌ها آگهی‌ها را در صفحه‌ام دیدند و به فروشگاهم آمدند تا مبلمان موردنیازشان را بخرند. بعضی‌هایشان از بقیه محصولاتم در مغازه نیز بازدید کردند و احتمال دارد که در آینده برای خرید مجدد بیایند.»
 
حمید سال‌ها است که با سایت دیوار آشنا است. مشکلی که او با دیوارِ فروشگاه‌ها دارد در شیوه ثبت آگهی‌ها خلاصه می‌شود؛ می‌گوید: «بعضی از تولیدات فروشگاه ما یک مدل است اما به چند شاخه تقسیم می‌شود. وقتی می‌خواهم این قبیل تولیدات را در سایت بارگذاری کنم، خطای تکراری بودن آگهی می‌آید در حالی‌ که این طور نیست. اگر این مشکل حل شود، می‌توانم آگهی‌های بیشتری در صفحه‌ام بگذارم و به این شکل تنوع محصولاتی که دارم بیشتر به چشم مشتری بیاید. مسئله دیگر درباره قابلیت اضافه کردن شعار در صفحه است که به نظرم چندان کاربردی ندارد.»
 
حمید به آینده دیوارِ فروشگاه‌ها خوش‌بین است چون فکر می‌کند سبک زندگی مردم، خصوصاً بعد از شیوع ویروس کرونا تا حدودی تغییر کرده و آنها به خرید اینترنتی تمایل بیشتری پیداکرده‌اند؛ می‌گوید: «صد در صد مطمئنم که می‌توانم فروش خیلی خوبی از طریق آن داشته باشم چون مردم به هویت صفحه اطمینان دارند. در گذشته وقتی به شکل شخصی آگهی می‌گذاشتم، برخی از مشتری‌ها برای خرید تردید می‌کردند چون مطمئن نبودند کسی که با او وارد معامله شده‌اند، واقعاً فروشنده است یا نه. همین مشکل در شبکه‌های اجتماعی هم وجود دارد چون راه‌اندازی صفحه کاری ندارد و فقط چند دقیقه زمان می‌برد و کسی هم مجوز کسب‌وکار نمی‌خواهد اما دیوارِ فروشگاه‌ها این‌طور نیست.» این فروشنده مبلمان ادامه می‌دهد: «از طرفی به دلیل محدودیت‌هایی که بعد از شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاده، مردم ترجیح می‌دهند کمتر به شکل حضوری به مغازه‌ها بیایند -البته مشتری‌های من برای خرید نهایی به فروشگاه می‌آیند چون نمی‌شود همه مراحل خرید مبلمان را از روی سایت انجام داد- اما به‌ هرحال وقتی تصاویر و قیمت آن را در دیوارِ فروشگاه‌ها می‌بینند، مقدمات خرید فراهم می‌شود.»
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.