تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 27, 2020
12:10 پنجشنبه، 6ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115633

شکایت ۲۰۰۰ فروشنده هندی از فروشگاه اینترنتی آمازون

 
 
 
گروهی متشکل از بیش از ۲۰۰۰ فروشنده آنلاین شکایت ضدانحصارطلبی علیه آمازون در هند تنظیم کرده و این شرکت آمریکایی را متهم کردند از فروشندگانی حمایت کرده که تخفیفهای آنها باعث کسادی بازار فروشندگان مستقل شده است.
 
 این شکایت چالش رگولاتوری جدیدی برای آمازون در هند به همراه خواهد داشت که با وجود فضای رگولاتوری پیچیده در این کشور۵.۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.
 
کمیسیون رقابت هند در ژانویه دستور داد تحقیقاتی از آمازون و رقیبش فلیپ کارت که متعلق به شرکت والمارت است، در خصوص نقض قوانین رقابت و برخی از شیوه های تخفیف انجام بگیرد.
 
در پرونده اخیر انجمن فروشندگان آنلاین هند که اعضای آن کالاهایشان را در آمازون و فلیپ کارت می فروشند، مدعی هستند آمازون از شیوه های تجاری غیرمنصفانه ای استفاده می کند.
 
این گروه مدعی شده اند که بخش عمده فروشی آمازون هند کالاها را به صورت عمده از تولیدکنندگان خریداری کرده و آنها را به قیمت ارزانتر به فروشندگانی مانند کلود تیل می فروشد. این فروشندگان کالاها را در سایت هندی آمازون با تخفیف زیاد برای فروش عرضه می کنند.
 
آمازون در بیانیه ای اعلام کرد از همه قوانین هند تبعیت می کند و وب سایت هندی این شرکت یک بازار عرضه محصولات شرکتهای دیگر است و در آن فروشندگان در مورد قیمت محصولات مورد عرضه شان تصمیم می گیرند. همچنین اعلام کرد واحد عمده فروشی آمازون به همه شرکتها امکان می دهد محصولات را خریداری کنند و هر کسی می تواند در آن ثبت نام کند.
 
مقررات هند به آمازون اجازه داده که یک فروشگاه اینترنتی را اداره کند که در آن فروشندگان می توانند کالاهای خود را با پرداخت هزینه ای به این شرکت، عرضه کنند.
 
هند سال گذشته مقررات را تشدید کرد تا مانع تخفیفهای سنگین شود اما فروشندگان کوچک همچنان می گویند که آمازون از ساختار کسب و کار پیچیده ای برای دور زدن محدودیتها استفاده می کند. اتهامی که این شرکت منکر آن است.
 
بر اساس گزارش رویترز، آمازون اعلام کرده که در هند برای بیش از ۶۵۰۰۰۰ فروشنده، پلتفرم تجارت الکترونیکی فراهم کرده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.