تجارت الکترونیک

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

September 2, 2020
11:15 چهارشنبه، 12ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115785

فیس بوک برای فیلتر محتوا دست به کار شد

 
 
فیس بوک به کاربران اعلام کرد می تواند هر گونه محتوایی که ریسکهای رگولاتوری یا قانونی برای این غول شبکه اجتماعی را در سراسر جهان افزایش می دهند حتی اگر غیرقانونی نباشد را مسدود یا فیلتر کند.
 
 تغییرات گسترده جهانی که در شرایط سرویس فیس بوک ایجاد شده و از اول اکتبر اجرایی می شود به فیس بوک اجازه می دهد هر آنچه لازم به نظر برسد انجام دهد تا اهداف کسب و کار خود در فضای متغیر رگولاتوری را حفظ کند.
 
فیس بوک اعلام کرد این تغییرات به این شبکه اجتماعی اجازه می دهد در واکنش به قانون استرالیا که این شرکت را ملزم می کند برای انتشار محتوای شرکتهای رسانه ای به آنها پول پرداخت کند، مانع اشتراک گذاری اخبار توسط کاربران و ناشران استرالیایی شود. اما سخنگوی فیس بوک اعلام کرد این تغییرات به صورت جهانی خواهد بود.
 
در اطلاعیه ای که فیس بوک برای کاربرانش ارسال کرد، آمده است: ما می توانیم مانع دسترسی شما به محتوا، خدمات یا اطلاعاتی شویم که به نظر می رسد برای جلوگیری از مشکلات حقوقی یا رگولاتوری برای فیس بوک ضروری است یا دسترسی شما را محدود کنیم.
 
این تغییر سیاست فیس بوک برخلاف اظهارات اخیر مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک است که درباره اهمیت آزادی بیان صحبت کرده بود.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، فیس بوک مدتهاست پیرامون گستردگی کنترل محتوا در پلتفرمهای خود در کشمکش است و با قوانین مختلفی که بیش از یک میلیارد کاربر این شبکه اجتماعی در سراسر جهان را پوشش می دهد، مواجه است. این مسئله با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر، انتشار اطلاعات نادرست درباره پاندمی کووید ۱۹ و افزایش تفحص درباره روابط مدیران فیس بوک با افراد قدرتمند، حساسیت ویژه ای پیدا کرده است.
 
فیس بوک سالها تلاش کرده است وارد بازار چین شود اما نتوانسته توافقی حاصل کند یا محصولی عرضه کند که سیاستهای سانسور و مالکیت چینی را اقناع کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.