اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 2, 2020
11:47 چهارشنبه، 12ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115795

تبلیغات کالاها و خدمات داخلی در شبکه‌های ماهواره‌ای یک دهم شد

 
 
سامانه رصد ماهواره‌ای شبکه‌های فارسی زبان دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی اعلام کرد: پایش بیش از ۱۰۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان نشان می‌دهد تبلیغات غیرتکراری برندهای ایرانی در این شبکه‌ها نسبت به سال ۹۶ با کاهش ۹۰ درصدی به یک دهم رسید.
 
دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف حفظ سرمایه‌های داخلی و جلوگیری از خروج سرمایه‌های مالی و انتقال آن‌ها به بازارهای خارجی هدف، موفق شد در راستای مقابله با کمپین‌های رسانه‌ای، تبلیغاتی و اقتصادی این شبکه‌‏ها در هم‌افزایی با مراجع ذی‌ربط و بر اساس منافع ملی کشور، با رصد بهنگام و همراهی صاحبان کالا و شرکت‌های داخلی، مجموعه اقدامات ایجابی را در راستای وظایف و ماموریت‌های محوله برای این تغییر رویکرد انجام دهد.
 
بر همین اساس، تغییر رویکرد صاحبان کالا  و خدمات داخلی از مراجعه به شبکه‌های برون ‏مرزی و ترغیب و تشویق آنان به تبلیغ در چارچوب سیاست ‏های اقتصاد مقاومتی در رسانه‌های داخلی از جمله این برنامه‌‏های ایجابی بوده که توانسته است بستر مناسبی برای پرهیز از تبلیغ در این شبکه‏‌ها فراهم نماید.
 
مقایسه آمارهای سال‌های ۹۶ تا ۹۹ نشان می‌دهد، تبلیغات ۵۷ برند داخلی از سال ۱۳۹۶ تاکنون به ۵ مورد و تبلیغات برندهای خارجی دارای نمایندگی در کشور نیز از ۳۰ به ۲ مورد کاهش یافته است. بیشترین این کاهش‌ها به ترتیب در گروه فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و خدمات روی داده که با توجه به اهمیت تکرار پخش و بازه‌های زمانی در شبانه روز، از اهمیت دوچندان برخوردار می‌شود.
 
بر اساس جداول آماری ارائه شده، میزان تبلیغات کالاها و خدمات ایرانی و خارجی دارای نمایندگی در ایران که توسط شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان پخش می‌شوند، در ۴ سال گذشته یک دهم شده است.
 
هم‌چنین بنابر آمار یاد شده، تبلیغات گروه‌های کالاییِ فرآورده‌های خوراکی – آشامیدنی و آرایشی – بهداشتی همچنان بیشترین تبلیغ را در بین گروه‌های موجود به خود اختصاص داده‌اند.
 
جداول آماری تهیه و تنظیم شده توسط دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اکنون در نشانی /ad.farhang.gov.ir/fa/news/۵۳۹۳۹ قابل مشاهده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.