تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 2, 2020
14:49 چهارشنبه، 12ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115808

کدام کسب و کارها در ایام کرونا بیشتر سود کردند؟

یک فعال حوزه کار معتقد است بحث دورکاری و ارائه آموزشهای مجازی در نیمه دوم سال باید جدی گرفته و شرایط فعالیت در بستر فضای مجازی برای عمده کسب و کارها فراهم شود.
 
فتح اله بیات درباره آسیب پذیری کسب و کارها در بحران کرونا اظهار کرد: در چند ماهی که درگیر بحث کرونا شدیم، اولین شغل هایی که آسیب دیدند، مشاغل خدماتی و کسب و کارهایی بود که ارتباط مستقیم با مردم داشتند.
 
وی آژانسهای مسافرتی، مراکز تفریحی و گردشگری و رستورانها را از جمله کارهای خدماتی دانست که با شیوع کرونا دچار مشکل و توقف فعالیت شدند و گفت: بخش های تولید وصنعت به دلیل پایداری بیشتر مشاغل با کمترین میزان آسیب روبه رو شدند.
 
این فعال حوزه کار با بیان اینکه مشاغل خدماتی از ثبات و ماندگاری کمتری در برابر بحرانها و چالشهای اقتصادی برخوردارند، تاکید کرد: صاحبان کسب و کارهایی که بنیه اقتصادی ضعیفتری دارند، در چنین شرایطی زود از پا در می آیند لذا معتقدم اگر بتوانیم شغلهای پایدار ایجاد کنیم که ساختاری قوی تری داشته باشند به مراتب بهتر است.
 
بیات بهترین نوع کسب و کارها در دوران کرونا را کسب و کارهای اینترنتی عنوان کرد و گفت: کسب و کارهایی که توانسته اند از فضای مجازی بهترین استفاده را ببرند، موفق تر بودند و بیشتر سود کردند. در این شرایط شغل هایی هستند که امکان دورکاری برایشان وجود دارد و می توانند فعالیت خود را در بستر اینترنت دنبال کنند لذا کارهایی که قابلیت انجام آنها در بستر وب و به شکل دورکاری فراهم هست باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: کارهایی که به حضور فیزیکی نیاز ندارد مثل کارهای آموزشی یا برگزاری کلاسهای دانشگاهها و مدارس را می توان در قالب فضای مجازی انجام داد به شرط اینکه امکانات اولیه نظیر اینترنت پرسرعت و پهنای باند مناسب و دسترسی به سیستم های هوشمند برای افراد و خانواده ها فراهم شود.
 
به اعتقاد این فعال حوزه کار، پیامدهای شیوع کرونا در نیمه دوم‌ سال غیرقابل پیش بینی است، به همین دلیل باید بحث آموزشهای مجازی و دورکاری را جدی بگیریم و  امکانات مورد نیاز برای شش ماهه دوم سال را  تدارک ببینیم.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.