اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 5, 2020
11:16 شنبه، 15ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115877

بیش از ۷۴ درصد از خانوارهای اصفهانی به اینترنت دسترسی دارند

 
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان گفت: براساس آمار  ۷۴.۱۱ درصد خانوارهای این استان به اینترنت دسترسی دارند که شاخص مطلوبی از نظر توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات محسوب می‌شود.
 
جعفر مطلب‌زاده روز جمعه  اظهارداشت: این استان از لحاظ شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.  
 
وی ادامه داد: شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداردیست که برای اندازه گیری شکاف دیجیتال و مقایسه عملکرد فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی در کشورهای مختلف به کار گرفته می‌شود.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان با بیان اینکه شاخص‌های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات بر مبنای ۱۱ محور تعیین می‌شود،افزود: این شاخص‌ها بر اساس سه شاخه دسترسی، مصرف و مهارت دسته بندی و اندازه گیری می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: تعیین دسترسی از برآیند دسترسی خانوارها به اینترنت، دسترسی خانوارها به رایانه و دسترسی به تلفن ثابت تعیین می‌شود.
 
مطلب زاده یادآور شد: براساس آمار ۷۴.۷۹ درصد خانوارهای این استان به رایانه و ۷۴.۱۱ درصد خانوارهای این خطه به اینترنت دسترسی دارند.
 
به گفته وی دسترسی خانوارهای استان اصفهان به تلفن ثابت ۴۴.۷۹ درصد است.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان با اشاره به اینکه ۸۴ درصد مصرف اینترنت در استان به صورت دیتای همراه نسل سوم ( ۳G) و چهارم (۴G ) است، اضافه کرد: ۱۵ درصد مصرف نیز به‌صورت ثابت مانند اینترنت پر سرعت (ADSL) و یک درصد به صورت ثابت بی سیم (TD-LTE) است.
 
وی ضریب نفوذ پهن باند در استان اصفهان را صد درصد اعلام کرد و گفت: این آمار بدین معناست که بیش از پنج میلیون ابزار ثابت و سیار در اختیار مردم برای استفاده از پهن باند اینترنت وجود دارد.
 
مطلب زاده درباره سرویس اینترنت خانگی پرسرعت VDSL گفت: با توجه به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تسریع در تامین زیرساخت های ارتباطی، پورت VDSL برای مشترکان تهران و قم فعال شد هرچند امکان استفاده از این سرویس از قبل در استان اصفهان فراهم شده بود.
 
اینترنت VDSL مخفف Very-high-bitrate Digital Subscriber Line و نسل جدیدی از فناوری DSL بر روی بسترهای کابل‌های شبکه است و سرعت دانلود آن نزدیک به چهار برابر ADSL است و به مرز ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه میرسد. 
 
وی با بیان اینکه بیش از یکهزار و ۲۰۰ مشترک در استان اصفهان از پورت VDSL استفاده می کنند، توضیح داد: در زمان حاضر مخابرات منطقه اصفهان امکان استفاده از این سرویس در شهرستان های مختلف استان را فراهم کرده است.
 
استان اصفهان حدود ۶۵۱ هزار پورت دیتای فعال دارد و بیش از یکهزار و ۲۰۰ مشترک در استان اصفهان از پورت VDSL استفاده می‌کنند.
 
بیش از ۶۰۰ هزار مشترک در اصفهان از اینترنت پرسرعت (ADSL)  استفاده می‌کنند و ظرفیت پهنای باند استان ۲ برابر نیاز فعلی مردم است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.