تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 5, 2020
14:40 شنبه، 15ام شهریورماه 1399
کد خبر: 115887

تولید لپ تاپ ۹۰۰ گرمی با ۴۸ گیگابایت رم

شرکت داینابوک نامی شناخته شده در زمینه تولید لپ تاپ نیست، اما این شرکت با تولید لپ تاپ های جدید که انعطاف بالا و سخت افزاری قدرتمند دارد، جلب توجه کرده است.
 
 به نقل از اسلش گیر، این شرکت دو لپ تاپ جدید به نام‌های Portégé X۳۰W-J و Portégé X۳۰L-J عرضه کرده که هر دو حدود ۹۰۰ گرم وزن دارند و در آنها از تراشه‌های Core i۷ اینتل و پردازنده‌های گرافیکی Iris Xe همین شرکت استفاده شده است.
 
Portégé X۳۰L-J دارای نمایشگر ۱۳.۳ اینچی با دقت ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است که در دو مدل فوق دقیق یا IGZO HD عرضه می‌شود و امکان لمسی شدن نمایشگر نیز وجود دارد. همچنین دو نوع پردازنده Core i۵-۱۱۳۵G۷ یا Core i۷-۱۱۶۵G۷ اینتل بر روی این لپ تاپ قابل نصب است. همچنین حداکثر رم قابل نصب بر روی این دستگاه ۴۸ گیگابایت و از نوع DDR۴ است.
 
حداکثر یک ترابایت حافظه داخلی بر روی این لپ تاپ قابل نصب است و پورت های متعدد USB ۳.۱ Gen ۱، HDMI، تاندربلت ۴، اترنت، جک هدفون و جایگاه حافظه میکرو اس دی برای آن در نظر گرفته شده است.
 
از جمله دیگر امکانات این محصول می‌توان به وای فای ۶، بلوتوث ۵، وب کم با میکروفون دوگانه، اثرانگشت خوان و دوربین مادون قرمز برای برنامه ویندوز هلو اشاره کرد. این لپ تاپ تنها ۱۷.۹ میلیمتر ضخامت دارد و باتری آن با یک بار شارژ برای یک روز استفاده مناسب است. قیمت این لپ تاپ در زمان عرضه در زمستان اعلام می‌شود.
 
 
اما Portégé X۳۰W-J که با نمایشگر تاشو وجداشدنی عرضه می‌شود و به تبلت تبدیل می‌شود دارای یکی از پردازنده‌های Core i۵-۱۱۳۵G۷ یا Core i۷-۱۱۶۵G۷ به انتخاب کاربر بوده و از پردازنده گرافیکی Iris Xe بهره می‌گیرد. ۳۲ گیگابایت رم DDR۴ و یک ترابایت حافظه داخلی و نمایشگر ۱۳.۳ اینچی با دقت ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ از جمله امکانات این لپ تاپ است. لپ تاپ یادشده از نظر سایر امکانات مشابه با لپ تاپ اول داینابوک است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.