تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 10, 2020
12:33 پنجشنبه، 20ام شهریورماه 1399
کد خبر: 116089

دو ماسک جدید و متفاوت از اپل در راه است

 
 
اپل به‌عنوان یکی از شرکت‌هایی که از موج همه‌گیری کرونا در امان نبوده، اقدام به طراحی دو مدل ماسک جدید کرده است. هدف اپل از طراحی این ماسک‌ها کمک به کارمندان شرکت‌‌ها و فروشگاه‌های خرده فروشی است که مجبور هستند در شرایط فعلی در محل کار خود حاضر شوند و لازم است ماسک مناسبی در اختیار داشته باشند.
 
ماسک‌های جدید اپل تحت نام‌های «Apple Face Mask» و «Apple ClearMask» توسط تیم‌های مهندسی و طراحی صنعتی این شرکت طراحی و تولید شده‌اند.
 
«Apple Face Mask» با طراحی سه لایه، مانند بسیاری از ماسک‌های پارچه‌ای، ورود و خروج ذرات ریز را فیلتر می‌کند. کاربران می‌توانند 5 بار این ماسک را شسته و مجددا استفاده کنند. طراحی مثلث‌شکل ماسک، باعث می‌شود تا بینی در موقعیت خوبی داخل ماسک قرار بگیرد و حین استفاده از بروز بخار روی شیشه عینک کاربر جلوگیری می‌کند. در قسمت چانه، ماسک دارای طراحی دایره‌ای شکلی بوده و از نوارهایی مناسب و قابل تنظیم برای بسته شدن پشت گوش بهره می‌برد.
 
دومین ماسک، «Apple ClearMask» نام دارد که در واقع نخستین ماسک جراحی که موفق به دریافت تاییدیه «سازمان بهداشت جهانی» (FDA) شده است. این ماسک بدنه‌ای کاملا شفاف دارد و صورت از پشت آن پیدا است. در نتیجه برای استفاده توسط افراد ناشنوا و کم شنوا گزینه خوبی محسوب می‌شود.
 
ظاهرا تحقیقات کوپرتینویی‌ها برای توسعه ماسک از مواد مناسب برای فیلتر کردن هوا کماکان ادامه دارد و به همین نقطه ختم نمی‌شود. کارمندان شرکت طی دو هفته آینده ماسک‌های جدید را دریافت خواهند کرد. همچنین اپل قصد دارد به مشتریانی که از فروشگاه‌های این شرکت بازدید می‌کنند ماسک صورت ارائه بدهد.
 
براساس اعلام اپل به خبرگزاری بلومبرگ، تنها ماسک Apple Face Mask توسط کوپرتینویی‌ها طراحی شده است. طراحی ماسک   ClearMask با همکاری دانشگاه Gallaudet صورت گرفته است که قرار است در دور اول، ابتدا کارمندان اپل این ماسک را استفاده کنند. اپل درصدد است تا در آینده نزدیک، ماسک‌های شفاف دیگری نیز طراحی کند.
 
ویروس کرونا تاثیر زیادی بر تجارت صنایع مختلف در سراسر جهان گذاشته است. بسیاری از شرکت‌ها مجبور هستند نیروی کار خود به‌صورت دورکار در خدمت بگیرند و توید ماسک مناسب برای این نیروهای کاری از نیازهای مهمی است که باید بدان توجه شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.