تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 30, 2020
14:32 چهارشنبه، 9ام مهرماه 1399
کد خبر: 116723

انبارهای رباتیک آمازون به کارگران آسیب می رسانند

 
 
گزارشی جدید نشان می دهد میزان جراحت های کارگران آمازون در انبارهای رباتیک ۵۰ درصد بیشتر از انبارهای معمولی است.
 
به نقل از انگجت، از سال ۲۰۱۴ میلادی آمازون کارآمدی و ایمنی انبارهای اتوماتیک خود را به رخ شرکت های دیگر می کشد.
 
در این انبارها ربات ها در بخش های مختلف به کارمندان انسانی کمک می کنند.
 
اما اکنون فاش شده اتوماسیون بیشتر به کارمندان این شرکت آزار می رساند. گزارش جدید «مرکز گزارش دهی تحقیقاتی»( Reveal ) نشان می دهد بین ۲۰۱۶تا۲۰۱۹ میلادی نرخ جراحت های جدی کارمندان آمازون در انبارهای رباتیک ۵۰ درصد بیشتر از انبارهای عادی بوده است.
 
همچنین این واحدها بیشترین میزان جراحت های کارگران را بین انبارهای آمازون داشتند. به عنوان مثال سال گذشته در انبار رباتیک BF۱۳ در سیاتل نرخ جراحت میان ۱۰۰ کارگر۲۲ مورد گزارش شده بود.
 
این  گزارش اشاره می کند چنین رقمی ۵ بار بالاتر از استانداردهای صنعتی و حتی متوسط آمازون است.
 
آنچه به جراحات بیشتر کارگران آمازون در انبارهای رباتیک منجر می شود، انتظارات غیر واقعی این شرکت از کارگران آنها است. به عنوان مثال قبلا گروهی از کارمندان این انبارها باید در هر ساعت ۱۰۰ بسته را اسکن می کردند. اما اکنون آمازون از آنها انتظار دارد تا ۴۰۰ بسته را در همان بازه زمانی اسکن کنند. این کارمندان نمی توانند بدون آسیب به خود با ربات ها همکاری کنند.
 
طبق اطلاعات گزارش جراحات در انبارهای رباتیک این شرکت طی فصل خرید برای تعطیلات افزایش می یابد. در سال ۲۰۱۹ میلادی آمازون ۱۴ هزار مورد جراحت جدی در ۱۵۰ مرکز خود ثبت کرده است. همچنین نرخ جراحتها هر سال افزایش می یابد.
 
این درحالی است که به نظر می رسد آمازون تمایلی به اطلاعات از قانونگذاران فدرال در این خصوص ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.