تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 2, 2020
12:23 جمعه، 11ام مهرماه 1399
کد خبر: 116772

گوگل برای معتبرسازی اخبار خود یک میلیارد دلار هزینه می کند

گوگل از سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری با همکاری ناشران مختلف اخبار خبر داده تا از نمایش اخبار جعلی و نامعتبر در بخش های مختلف وابسته به خود جلوگیری کند.
 
 
 
 به نقل از انگجت، استفاده گسترده از شبکه های اجتماعی و پلتفرم های مشهور در آمریکا برای انتشار اخبار جعلی و دروغین موجب نگرانی جدی و سوء استفاده های فراوان شده است. از همین رو برخی شرکت های مشهور فناوری در تلاش هستند تا با مشکلات این چنینی مقابله کنند.
 
گوگل برای ساماندهی اخبار و مقابله با انتشار مطالب جعلی قصد دارد محصول جدیدی به نام گوگل نیوز شوکیس ارائه دهد. این محصول تضمین خواهد کرد که کاربران محتوای خبری باکیفیت دریافت کنند. گوگل همچنین قصد دارد با راه اندازی خدمات یادشده روابط خود را با ناشران اخبار در کشورهای مختلف بهبود ببخشد.
 
شرکت های فناوری مانند گوگل و فیس بوک بارها به علت تبدیل شدن به ابزار نشر خبرهای دروغ مورد انتقاد قرار گرفته اند و هر دو قصد دارند در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با این مشکل مقابله کنند. گوگل در سال ۲۰۱۸ هم ۳۰۰ میلیون دلار برای مقابله با اخبار جعلی سرمایه گذاری کرده بود.
 
گوگل هم اکنون در استرالیا و فرانسه درگیر نبرد حقوقی با رگولاتوری های این دو کشور در زمینه ضرورت پرداخت پول به ناشران اخبار مختلف است. این شرکت امیدوار است با ابتکارعمل های جدید خود کشورهای یادشده را راضی کند از درخواست خود دست بکشند و برای نشر مشترک اخبار غیرجعلی همکاری کنند.
 
خدمات گوگل نیوزشوکیس در آلمان و برزیل راه اندازی شده و برای ارائه آن در آرژانتین، کانادا و انگلیس با 200 ناشر خبر قراردادهایی منعقد شده است. این خدمات فعلا برای کاربران اندروید در دسترس بوده و برای کاربران آی او اس نیز به زودی عرضه می شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.