تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 11, 2020
11:31 یکشنبه، 20ام مهرماه 1399
کد خبر: 117035

اپل به‌زودی ارسال کالا از فروشگاه‌های خود را آغاز می‌کند

 
 
اپل برای تسریع در فرایند فروش، محصولات را از فروشگاه‌های خود برای مشتریان ارسال می‌کند.
 
اپل یکی از شرکت‌های محبوب دنیای فناوری است که سالانه تعداد بسیار زیادی از محصولات خود را برای کاربرانش ارسال می‌کند. تا‌کنون، این شرکت به‌طور مستقیم دستگاه‌های هوشمندش را از چین یا انبارهای محلی ارسال می‌کرد؛ اما براساس جدیدترین خبر منتشر‌شده در فضای مجازی، قرار است این مسئله تغییر کند.
 
گفته می‌شود اپل در سیاست تجاری جدید خود قصد دارد از فروشگاه‌های اپل به‌عنوان مکانی برای ارسال محصولات این شرکت به خریداران استفاده کند. با این روش، دیگر لازم نیست برای رساندن محصول به دست خریدار از محصولات موجود در چین یا انبارهای محلی استفاده کرد. با این کار، اپل می‌تواند زمان ارسال محصولات را نیز به‌حداقل برساند و بدین‌ترتیب، مشتریان خود را بیش از گذشته راضی نگه دارد. اپل برای تحویل سفارش‌ها با FedEx و UPS همکاری جدیدی آغاز کرده است و انتظار می‌رود بیشتر محصولات در همان روزی به‌دست مشتری برسند که سفارش داده می‌شوند.
 
به‌نظر می‌رسد کاربران از تغییر اخیر اپل خوشحال خواهند شد؛ زیرا اکنون باید کمتر منتظر رسیدن محصول مدنظر خود بمانند. بر‌اساس مطالب منتشر‌شده در خبرگزاری Bloomberg، اپل از ۳۰۰ فروشگاه موجود در ایالات متحده‌ی آمریکا و کانادا برای ارسال محصولات خود به خریدارانی استفاده می‌کند که در فاصله‌ی ۱۶۰ کیلومتری هستند.
 
به‌‌نظر می‌رسد این شرکت کار خود را در این زمینه آغاز کرده است و اکنون، چند فروشگاه از اوایل سال جاری به این کار مشغول هستند. بااین‌حال، فروشگاه‌ها قرار است هفته‌ی بعد مرحله‌ی بعدی اعمال این تغییرات و عرضه‌ی گسترده‌ی محصولات این شرکت را دقیقا قبل رونمایی آیفون جدید انجام دهند.
 
 
طبق گفته‌ی بلومبرگ، شیوه‌ی ارسال محصول اپل درواقع با تغییر داخلی روبه‌رو شده است؛ بنابراین، مشتریان نمی‌توانند فروشگاهی را انتخاب کنند که محصول مدنظر آن‌ها از آنجا ارسال می‌رسد. سیستم فروش اپل با تحلیل آدرسی که خریدار وارد کرده، از نزدیک‌ترین فروشگاه محصول مدنظرش را ارسال می‌کند.
 
به‌طور‌کلی، این تغییری مثبت است که باعث می‌شود محصولات این شرکت، به‌ویژه آیفون جدید اپل، سریع‌تر از همیشه برای مشتریان فرستاده شود. شیوع ویروس کرونا باعث شده است که مراجعه‌ی حضوری به فروشگاه‌های اپل بسیار کمتر از گذشته شود و این روش می‌تواند رونقی دوباره به این مکان‌ها بدهد.
 
اکنون تنها یک هفته تا رونمایی آیفون 12 باقی مانده است و مطمئنا افراد بسیاری می‌خواهند این دستگاه را بخرند. سیستم جدید فروش اپل می‌تواند به این شرکت کمک کند تا سریع‌تر فرایند عرضه‌ی محصول جدید خود را انجام دهد. این کار برای اپل توجیه اقتصادی نیز دارد؛ زیرا اکنون هزینه ارسال محصولات کاهش پیدا کرده‌ است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.