تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 30, 2020
12:06 جمعه، 9ام آبانماه 1399
کد خبر: 117608

رشد ۳ برابری درآمد خالص آمازون در فصل سوم ۲۰۲۰

 
با وجودی که حراجی بزرگ «پرایم دی» آمازون با تاخیر و در تاریخ 22 و 23 مهرماه برگزار شد؛ اما درآمد خالص شرکت در سه ماهه سوم 2020 نسبت به مدت مشابه سال قبل، سه برابر بوده است.
 
موج همه گیری کرونا، تعطیل شدن برخی فروشگاه‌ها و محدودیت‌های موجود برای خرید حضوری، باعث شده است که تقاضا برای خرید آنلاین افزایش پیدا کند.
 
امسال آمازون، در فصل سوم سال و بدون اینکه پرایم دی را در این بازه زمانی برگزار کند، فصل پرفروشی را سپری کرد. آمازون در گزارش مالی خود اعلام کرده است که درآمد خالص شرکت در این فصل به 6.33 میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که سال گذشته در همین بازه زمانی، درآمد این شرکت 2.13 میلیارد دلار گزارش شده بود.
 
 
پرایم دی که معمولا اوایل تابستان برگزار می‌شود، امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد و در اواخر مهرماه برگزار شد. درنتیجه فروش خوب پرایم دی به گزارش مالی سه ماهه سوم مربوط نمی‌شود.
 
فروش خالص آمازون از 70 میلیارد دلار در فصل سوم سال گذشته به 96.1 میلیارد دلار در سه ماهه سوم سال جاری افزایش یافته است. بین ماه‌های آوریل و ژوئن (فصل بهار)، درآمد خالص آمازون با رشد دو برابری به رقمی درحدود 5.2 میلیارد دلار رسید. این در حالی است شرکت بیش از 4 میلیارد دلار طی سه ماه برای رعایت اصول ایمنی در شرایط همه گیری کرونا هزینه کرده است.
 
به نظر می‌رسد آمازون در فصل تعطیلات فروش خوبی را تجربه کند. این شرکت قصد دارد 100000 کارگر برای فصل تعطیلات که سفارش‌های خرید بیشتر می‌شود، استخدام کند.
 
«جف بزوس» مدیر عامل آمازون گفت: «امسال به نظر می‌رسد مشتریان، زودتر از همیشه برای خرید هدایای سال نو دست به کار شده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که در فصل تعطیلات فروش خوبی خواهیم داشت.»
 
بی‌شک، افزایش فروش برخی هزینه‌های اضافی نیز ایجاد می‌کند. به نظر می‌رسد آمازون در سه ماه آینده نیز رقمی در حدود 4 میلیارد دلار هزینه صرف برقراری ایمنی و بهداشت در شرایط همه گیری کرونا کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.