اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 31, 2020
11:14 شنبه، 10ام آبانماه 1399
کد خبر: 117625

بالن اینترنتی با 312 روز پرواز رکورد زد

یک بالن اینترنتی با 312 روز پرواز در بخش فوقانی جو کره زمین توانست رکوردی منحصر به فرد را در این زمینه به ثبت برساند.
 
 
 به نقل از نیواطلس، بالن اینترنتی شرکت لون به مدت 10 ماه در نقاط مختلف جهان پرواز کرد تا کارآیی این روش برای تامین دسترسی به اینترنت را به اثبات برساند.
 
لون یکی از زیرمجموعه های گوگل بود که بعدها از آن جدا شد و به شرکت مادرتخصصی گوگل یعنی آلفابت پیوست. سرعت اتصال به اینترنت از طریق این بالن مشابه با شبکه های نسل چهارم تلفن همراه است. هر یک از این بالن ها می توانند منطقه ای به قطر 80 کیلومتر را تحت پوشش قرار دهند.
 
* جزئیات و مسیر پرواز بالن
 
از جمله کشورهایی که خدمات اینترنت بالنی را دریافت کرده اند، می توان به کنیا اشاره کرد که از ابتدای سال 2020 شاهد عرضه تجاری خدمات یادشده بود.
 
طولانی ترین رکورد پرواز بالن های اینترنتی 223 روز بود که حالا این رقم به 312 روز افزایش یافته است. بالن یادشده بعد از پرواز از آمریکا مسیری طولانی را بر روی اقیانوس هند طی کرده و سپس به قاره آفریقا رسیده و در نهایت به آمریکای مرکزی رسیده است.
 
از جمله دیگر کشورهایی که این بالن برای زمانی طولانی بر فراز آنها فعال بوده می توان به پرو، مکزیک و پورتوریکو اشاره کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.