اپراتورها

تلفن همراه

November 7, 2020
10:47 شنبه، 17ام آبانماه 1399
کد خبر: 117809

نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل آغاز شد

 
نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل، با حضور ۱۰ تیم استارتاپی، آغاز شد.
 
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، در مراسم آغاز به کار این نوآوردگاه (Startup Weekend)، صبح امروز جمعه ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۹، دکتر حسن بولوردی معاون فنی و مهندسی ایرانسل و مدیرعامل مجموعۀ «ایرانسل‌لبز» و مهندس محمد خلج عضو هیأت‌مدیره و مدیرعامل اسنپ و عضو هیأت‌مدیرۀ ایرانسل‌لبز، حضور داشتند و دقایقی در جمع تیم‌های استارتاپی سخن گفتند.
 
مجموعۀ ایرانسل لبز (Irancell Labs)، شامل سه بخش «تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از سال گذشته، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل با جامعۀ دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور تأسیس شده است.
 
مدیرعامل ایرانسل لبز در این مراسم، نوآوری را در وهلۀ اول، کلیدی برای حل مشکلات و چالش‌ها و ارائه خدمات بهتر به مشترکان و در وهله دوم به عنوان یک مزیت رقابتی برای حضور در بازار برشمرد و تأکید کرد: در ایرانسل معتقدیم که نوآوری باید در تمام ارکان شرکت، اعم از فرایندها، محصولات و خدمات به مشتریان جاری باشد و در فکر و کردار کارکنان نهادینه شود.
 
وی با بیان اینکه نوآوری، منشأ تحولات فناورانۀ سال‌های اخیر که منجر به انقلاب صنعتی چهارم شده، بوده است، به رشد سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی اشاره کرد و گفت: عمدۀ سهم این رشد، مربوط به اپراتورها و اکوسیستم استارتاپی بوده است.
 
بولوردی همچنین به اولین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل اشاره کرد و خبر داد که پس از فراخوان اولیه، ۵۰ طرح و ایده به مرکز نوآوری ایرانسل ارسال شده و پس از داوری اولیه، ۱۰ تیم استارتاپی به نوآوردگاه راه‌یافته‌اند. تیم‌هایی که از داوری نهایی عبور کنند، در شتاب‌دهندۀ کهکشانِ مرکز نوآوری ایرانسل، تحت حمایت این مرکز قرار می‌گیرند.
 
وی در عین حال تصریح کرد که دریافت ایده‌ها برای حضور در نوآوردگاه‌های بعدی، همچنان ادامه دارد.
 
عضو هیأت‌مدیرۀ مجموعۀ ایرانسل‌لبز هم در این مراسم، با اشاره به گذشت یک سال از راه‌اندازی رسمی این مجموعه با حمایت مدیرعامل و هیأت مدیرۀ ایرانسل، گفت: ایرانسل سابقۀ خوبی در حمایت از استارتاپ‌ها دارد و ارتباط زنده با اکوسیستم استارتاپی و تجربۀ موفقی که در سرمایه‌گذاری روی اسنپ به عنوان بزرگترین استارتاپ ایران داشته است، می‌تواند موجب حمایت مؤثرتر از تیم‌های استارتاپی شود.
 
مدیرعامل اسنپ افزود: ما هم به عنوان مجموعۀ اسنپ علاقه‌مندیم در کنار تیم‌ها حضور داشته باشیم و از ایده‌هایی که به پلتفرم ما کمک می‌کند حمایت، چالش‌های موجود را مطرح و راه‌حل دریافت کنیم.
 
خلج همچنین با بیان اینکه در پارادایم فکری جدید ایجاد شده در بخش دولتی، از بخش خصوصی حمایت بیشتری می‌شود و شرکت‌های فناور، به رسمیت شناخته می‌شوند، این امر را موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات موجود در پیش پای نسل قبل شرکت‌های نوپا دانست و خطاب به تیم‌های استارتاپی حاضر در نوآوردگاه گفت: در مرحله بعدی، رسالتی که بر عهدۀ شماست، تلاش برای تقویت هر چه بیشتر اعتماد نسبت به بخش خصوصی، در بخش دولتی است.
 
نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل، از ۱۶ تا ۱۸ آبان ماه، در «شتاب‌دهندۀ کهکشان» این مرکز، واقع در «ایستگاه نوآوری شریف»، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود و ۱۰ تیم استارتاپیِ شرکت‌کننده که پس از ثبت‌نام، در ارزیابی اولیه پذیرفته شده‌اند، در آن حضور دارند. پس از افتتاحیۀ صبح امروز، تیم‌ها در کارگاه‌های مختلف حضور خواهند داشت و روز یکشنبه، داوری نهایی و اختتامیۀ نوآوردگاه، با حضور و سخنرانی دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، برگزار می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.