اپلیکیشن

تلفن همراه

November 10, 2020
16:40 سه شنبه، 20ام آبانماه 1399
کد خبر: 117959

باید میزان کارآیی ایجاد اپلیکیشن ارتباط مردم با نمایندگان مجلس بررسی شود

معاون فناوری ونوآوری وزارت ارتباطات گفت: ایجاد «اپلیکیشن ارتباط مردم با نمایندگان مجلس»، اقتضا می‌کند هدف از پیاده‌سازی این پلتفرم تعیین شود و مشکلات راه‌ کار‌های فناورانه موجود برای ارتباط با نمایندگان مجلس بررسی شود.
 
 
 
مخاطبان موضوع «ایجاد اپلیکیشنی برای ارتباط مردم با نمایندگان مجلس» را مطرح کرده و خواستار گفت وگو با مسئولان شدند که خبرنگاران نیز برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.
 
ستار هاشمی معاون فناوری ونوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره مطالبات مردمی مبنی بر ایجاد اپلیکیشنی برای ارتباط مردم با نمایندگان مجلس گفت: به‌ واسطه قابلیت‌ها، امکانات و دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، استفاده از ابزارها و پلتفرم‌های مجازی سهولت ارتباطات شهروندان را در پی خواهد داشت. گرچه پیاده‌سازی چنین پلتفرم‌هایی دسترسی کاربران و عموم جامعه را به خدمات و اهداف روزمره، ساده‌ تر می‌ کند اما بایستی توجه داشت که معمولاً ایجاد آن‌ها، به‌ واسطه تفکرات تجاری شرکت‌های بخش خصوصی و یا بر اساس مسئولیت‌های قانونی یا مدنی نهاد یا سازمان متولی، است.
 
 وی افزود: هر دستگاهی بسته به شرح وظایف، نیازمندی‌ها و مخاطبانش می‌تواند در صورت نیاز، نسبت به راه‌اندازی سامانه‌ها و پلتفرم های مجازی برای ارتباط با مخاطبان خود اقدام کند. بر این اساس قبل از ایجاد «اپلیکیشن ارتباط مردم با نمایندگان مجلس»، اقتضا می‌کند هدف از پیاده‌سازی پلتفرم مذکور تعیین شود و به‌ منظور پیش‌بینی میزان کاربری و کارآیی و تکامل آن، بررسی مشکلات راه‌ کار‌های فناورانه موجود برای ارتباط با نمایندگان مجلس، بررسی شود.
 
هاشمی تصریح کرد: در حال حاضر پایگاه اینترنتی مجلس شورای اسلامی به نشانیparliran.ir، صندوق پیامهای صوتی مجلس به شماره تماس ۳۹۹۳۱ و ارتباط مستقیم با نمایندگان از طریق وب‌سایت ها و صفحات شخصی آن‌ها در فضای مجازی، پل‌های ارتباط مجازی مردم با نمایندگان مجلس ، محسوب می ‌شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.