تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 2, 2020
11:29 چهارشنبه، 12ام آذرماه 1399
کد خبر: 118668

کانادا از شرکت های فناوری مالیات می گیرد

 
 
شرکت های ارائه کننده سرویس های دیجیتال باید از ۲۰۲۲ میلادی در کانادا مالیات بپردازند.
 
به نقل از رویترز، کانادا تصمیم دارد از ۲۰۲۲ میلادی برای شرکت‌های تهیه کننده سرویس‌های دیجیتال مالیات وضع کند و تا زمانیکه کشورهای بزرگ به یک روش هماهنگ برای مالیات بندی این شرکت‌ها دست یابند، کانادا سیستم خود را اجرا خواهد کرد.
 
قانون مالیات جدید کانادا از یکم ژانویه ۲۰۲۲ میلادی اجرا می‌شود و طبق تخمین‌ها طی ۵ سال درآمد دولت فدرال را ۲.۶ میلیارد دلار افزایش می‌دهد.
 
وزیر اقتصاد کانادا در این باره می‌گوید: شهروندان کانادایی خواهان سیستم مالیاتی عادلانه ای هستند که همه سهم خود را می‌پردازند. کانادا در صورت لزوم حتی به طور یک جانبه مالیات بر شرکت‌های بزرگ فناوری را اجرا می‌کند تا آنها نیز مانند هر شرکت فعال دیگری در این کشور سهم خود را بپردازند.
 
جزئیات بیشتر درباره مالیات شرکت‌های فناوری در بودجه سال آینده کشور ارائه می‌شود.
 
علاوه بر آن فروشندگان بزرگ خارجی که در کانادا حضور فیزیکی ندارند نیز باید فرایند جمع آوری مالیات بر فروش محصولاتی مانند اپ های موبایل، بازی‌های ویدئویی و سرویس‌های پخش زنده را آغاز کنند. در این بخش نیز طی ۵ سال احتمالاً ۱.۲ میلیارد دلار کانادایی مالیات جمع آوری می‌شود.
 
در حال حاضر سازمان «توسعه و همکاری‌های اقتصادی» مشغول تهیه روشی واحد برای دریافت مالیات از شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و فیس بوک است. این در حالی است که شیوع ویروس کرونا به شدت به بودجه کشورها فشار وارد کرده است.
 
کانادا نیز درباره تأخیر در دستیابی به توافق در این زمینه اظهار نگرانی کرده است. از سوی دیگر احتمال وضع مالیات بر سرویس‌های دیجیتال سبب شد دولت دونالد ترامپ کشورهای دیگر را تهدید کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.