بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 7, 2020
15:00 دوشنبه، 17ام آذرماه 1399
کد خبر: 118855

خرید آنلاین با ارز رمز چینی ممکن شد

 
 
ارز رمز چین از امروز کاربرد مهم و گسترده‌ای یافته و از آن می‌توان برای خرید انواع کالا و خدمات در برخی فروشگاه‌های آنلاین استفاده کرد.
 
 به نقل از انگجت، فروشگاه آنلاین چینی مشهور JD.com از امروز یوان دیجیتال را برای خرید کالا در وب سایت خود می‌پذیرد. این اولین بار است که یک سایت خرید و فروش آنلاین در دنیا استفاده از ارز رمز برای خرید کالا را ممکن می‌کند.
 
در حال حاضر این خدمات برای عده‌ای محدود از ساکنان شهر سوژو در نزدیکی شانگهای ارائه شده، اما گامی مهم و رو به جلو جهت عادی سازی استفاده از ارز رمز محسوب می‌شود. تلاش برای ارائه این خدمات توسط سایت یادشده از آوریل سال ۲۰۱۹ آغاز شد و در آن زمان فروشگاه‌های فیزیکی JD.com پذیرش ارز رمز را آغاز کردند.
 
قرار است بانک مرکزی چین بر استفاده از این یوان دیجیتال نظارت داشته باشد. این امر موجب می‌شود ارز رمز مذکور از ثبات بیشتری برخوردار باشد و مردم نیز به آن بیشتر اعتماد کنند. پیش از این کشورهایی مانند ونزوئلا و ژاپن هم از استفاده  ارز رمزهای مورد حمایت دولت خبر داده بودند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.