تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 7, 2020
16:27 دوشنبه، 17ام آذرماه 1399
کد خبر: 118864

سرویس جدیدWINaTALENT برای تسهیل فعالیت فریلنسرها با کارفرمایان بین‌المللی آغاز به کار کرد

 
 
فعالیت نیروهای کار در ایران با شرکت‌های خارجی به دلیل تحریم‌ها و مشکلات نقل و انتقالات پول همیشه با چالش‌های گوناگونی همراه و در بسیاری مواقع غیر ممکن بوده است. حالا شاخه ایرانی شرکت اروپایی WINaTALENT  که پیش از این هم امکان همکاری فریلنسرهای ایرانی با کارفرماهای خارجی را از طریق این پلتفرم فراهم کرده‌ بود، با سرویس جدیدی به نام BYOC یا «Bring Your Own Client» فعالیت فریلنسرها با کارفرمایان خارجی را راحت‌تر کرده است. با کمک این سرویس فریلنسرهایی که خارج از سایت WINaTALENT و از طرق مختلف، با کارفرمایی در ارتباط هستند؛ اما به خاطر مشکلات پرداخت نمی‌توانند با هم همکاری کنند، این امکان را خواهند داشت تا از کارفرمای خود درخواست کنند که از طریق سرویس BYOC پروژه مورد نظر را در بستر WINaTALENT تعریف کند، به این ترتیب پرداخت روی سرویس امن و بدون مشکل انجام می‌گیرد.
 
 اوایل امسال پلتفرم آنلاین فریلنسینگ WINaTALENT  فعالیت خود را با هدف اتصال متخصصان حوزه IT به کارفرمایان بین‌المللی آغاز کرد. در این پلتفرم فریلنسرها امکان کسب درآمد ارزی دارند. حالا در این پلتفرم سعی شده مشکل دیگر فریلنسرها برای ارتباط با کارفرمایان خارج از این پلتفرم به کمک سرویس BYOC یا (Bring Your Own Client) حل شود. حافظ اجلالی، مدیر WINaTALENT درمورد این سرویس جدید به پیوست گفت: «در حوزه فریلنسینگ یکی از مشکلات این بود که فریلنسرها با کارفرمای خارجی خود در شبکه‌های اجتماعی چون لینکدین آشنا شده بودند؛ اما به خاطر مسائل پرداخت نمی‌توانستند پروژه را انجام دهند.»
 
او ادامه داد: «این موضوع را باید یادآوری کنم که در ۹۸ درصد موارد فریلنسرها و کارفرماها به طرق دیگر یعنی با معرفی یا از طریق پروفایل شبکه‌های اجتماعی به هم متصل می‌شوند. به همین خاطر ما هم با فریلنسرهایمان صحبت کردیم و متوجه شدیم خارج از سایت وین‌تلنت آشنایی با کارفرماهای بین‌المللی دارند؛ اما به خاطر مسائلی چون پرداخت و تحریم بانک‌های ایرانی نتوانستند فعالیت خود را آغاز کنند.»
 
به گفته اجلالی براساس نیاز فریلنسرها، امکان BYOC را در سایت WINaTALENT  راه‌اندازی کردند. او تاکید کرد که در این سرویس اگر فریلنسری از پیش با کارفرمایی آشناست؛ اما به خاطر مسئله پرداخت و تحریم بانک‌ها نمی‌توانند باهم پروژه‌ای انجام دهند، می‌تواند کارفرما را به داخل این پلتفرم بیاورد و در این پلتفرم از پرداخت امن استفاده کند.
 
اجلالی عنوان می‌کند که مراحل انجام پروژه در WINaTALENT به این شکل است که در ابتدای انجام پروژه، کارفرما هزینه را در پلتفرم پرداخت می‌کند، تا انتهای پروژه این هزینه نزد پلتفرم باقی می‌ماند و پس از پایان پروژه پول به فریلنسر پرداخت می‌شود. او تاکید می‌کند که به عنوان واسط این اطمینان را ایجاد می‌کنند که پول پروژه پرداخت شده و کمیسیون‌های دریافتی وین‌‌اتلنت برای فریلنسرهایی که از سرویس BYOC برای ارتباط خود و کارفرما استفاده می‌کنند نیز به ۱۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.
 
او در مورد نحوه استفاده از این سرویس توضیح داد: «فریلنسر در وین‌‌ا‌تلنت www.winatalent.com ثبت‌نام می‌کند. پس از اینکه تایید شد، لینک اختصاصی  BYOC داخل پروفایل خود را به کارفرما ارسال می‌کند. کارفرما پس از ثبت نام با آن لینک، می‌تواند یک پروژه اختصاصی با آن فریلنسر تعریف کند و فریلنسر و کارفرما همکاری خود را آغاز می‌کنند؛ اما توجه داشته باشید سایر فریلنسرها امکان ارائه پیشنهاد روی پروژه‌های اختصاصی (private) را ندارند.»
 
اجلالی در ادامه درمورد اینکه آیا کرونا برفعالیت این کسب‌وکار تاثیر گذاشته است، بیان کرد: «زمانی که وین‌ا‌تلنت پلتفرم خود را راه‌اندازی کرد، پس از مدتی کرونا شیوع پیدا کرد. به همین خاطر نمی‌توانیم به صورت دقیق بررسی کنیم که پیش و پس از شیوع کرونا در این حوزه چه رخ داده است؛ اما از زمان شروع کار، استقبال خیلی خوبی داشتیم.»
 
اجلالی ادامه داد: «در این مدت نزیک به ۲۰ هزار فریلنسر جذب کردیم. فاز اول کار ما این بود تا فریلنسرها را در مجموعه خود جذب کنیم. در دو مرحله آنها را ارزیابی کردیم؛ اول رزومه فنی آنها را بررسی کردیم و دوم تست زبان از آنها می‌گرفتیم. این پروسه زمان‌بر بود. با تاخیر چندماهه و پس از جذب متخصصان در حوزه‌های مختلف، فرآیند جذب کارفرما را آغاز کردیم.هم‌اکنون با رشد خوبی جلو می‌رویم.»
 
آنطور که اجلالی بیان می‌کند، تعدادی از کارفرماها همچنین به دنبال استخدام نیروی تمام وقت هستند. به همین خاطر به طور مستقیم این درخواست را از وین‌ا‌تلنت می‌کنند، آنها نیز خارج از روتین پلتفرم، این موضوع را پیش می‌برند و به این صورت به متخصصانی که مهارت‌ها و سابقه‌های مشابه دارند، موقعیت کاری را اعلام و پس از مصاحبه، او را به کارفرما متصل می‌کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.