تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 9, 2020
14:24 چهارشنبه، 19ام آذرماه 1399
کد خبر: 118938

اوبر بخش تاکسی پرنده خود را به استارتاپ Joby Aviation فروخت

 
 
اوبر کسب و کار تاکسی پرنده خود یعنی Uber Elevate را به استارتاپ هوافضای Joby Aviation فروخت.
 
Joby Aviation که در زمینه توسعه تاکسی عمودپرواز برقی فعالیت می‌کند، از خرید واحد تاکسی پرنده اوبر خبر داد. به موجب این قرارداد اوبر ۷۵ میلیون دلار در Joby سرمایه گذاری می‌کند. اوبر ژانویه سال جاری میلادی ۵۰ میلیون دلار در این استارتاپ سرمایه گذاری کرده بود. این دو شرکت توافق کردند تا سرویس‌های خود را به شکل یکپارچه در اپلیکیشن‌های یکدیگر قرار دهند تا در آینده امکان ارائه سفرهای هوایی و زمینی فراهم شود.
 
این خبر تنها یک روز پس از خبر فروش واحد خودران اوبر به استارتاپ Aurora منتشر می‌شود. اوبر در این استارتاپ هم سرمایه گذاری هنگفتی کرده که نشان می‌دهد با وجود عدم دخالت مستقیم در بازار تاکسی پرنده و خودران به توسعه فناوری‌ها در این دو‌بخش برای پشتیبانی از برنامه‌های آینده علاقه‌مند است.
 
اوبر سال ۲۰۱۶ واحد تاکسی پرنده را راه اندازی کرد اما حالا می‌خواهد با فروش آن و همچنین واحد خودران روی کسب و کارهای اصلی یعنی اشتراک سفر و ارسال غذا تمرکز کرده و دوباره به سوددهی برسد.
 
Joby Aviation یکی از استارتاپ‌های پیشرو در حوزه توسعه تاکسی‌های پرنده عمودپرواز به شمار می‌رود و تویوتا با سرمایه گذاری ۳۹۴ میلیون دلاری یکی از حامیان بزرگ آن است. این استارتاپ قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ سرویس تاکسی پرنده را به عنوان یک سرویس حمل و نقل «مقرون به صرفه، بی‌صدا و پاک» ارائه کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.