اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 20, 2020
14:17 یکشنبه، 30ام آذرماه 1399
کد خبر: 119282

توضیحات گوگل در خصوص اختلال اخیر در سرویس‌های این شرکت

 
 
چندی پیش، برخی از سرویس‌های گوگل همانند جیمیل و درایو برای مدت تقریبا 45 دقیقه از دسترس خارج شد و کاربران دیگر امکان استفاده از این سرویس‌ها را نداشتند.
 
بالافاصله پس از این اتفاق، گوگل اعلام کرد که بررسی‌های خود را برای پی بردن به علت بروز این اختلال آغاز خواهد کرد. حال به نظر می‌رسد که مهندسان گوگل به یافته‌های جدید در این خصوص دست یافتند و گوگل نیز آن را با کاربران در میان گذاشته است.
 
به گفته این شرکت، منشا این اختلال به اقدامات گوگل در سرویس User ID services برمی‌گردد؛ جایی که فرآیند احراز هویت مربوط به اکانت‌های کاربران انجام می‌شود. در واقع، این مشکل از ماه اکتبر یعنی زمانی که گوگل برای تخصیص منابع سیستم خود به سیستم یا زیرساختی جدید مهاجرت کرد. در حالی این جابجایی اتفاق افتاد که بخش‌هایی از سیستم قدیمی‌همچنان در جای خود باقی مانده بود.
 
این اتفاق باعث شد تا پیغام خطایی مبنی بر صفر شدن میزان استفاده به نمایش درآید. البته گوگل تدابیری را برای جلوگیری از بروز چنین اختلالاتی اندیشه بود، اما متاسفانه این راهکارها دوام چندانی نداشت و سیستم‌های خودکار، به نحوی عمل می‌کردند که انگار مشکلی جدی به وجود آمده است.
 
گوگل اعلام کرد که اگرچه برای مشکل‌هایی این‌چنینی، راه‌حل‌هایی را در نظر گرفته بود اما این راهکارهای به گونه‌ای طراحی نشده بودند که بتوانند این مشکل خاص را که اخیرا رخ داد، رفع کنند. این شرکت از کاربرانی که این اختلال باعث ایجاد مشکلاتی در فعالیت‌های شخصی و کسب‌وکارشان شده بود، عذرخواهی کرد. همچنین اعلام کرد که این مشکلات را که مناطق زیادی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، جدی می‌گیرد و در جهت رفع آن‌ها اقدامات جدی را در نظر می‌گیرد.
 
اگرچه مهندسان گوگل توانست نسبتا سریع این مشکل را برطرف کنند، اما این شرکت اعلام کرد که تمامی‌تلاش خود را به کار می‌بندد تا هرگز چنین اتفاقاتی را شاهد نباشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.