اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 21, 2020
15:11 دوشنبه، 1ام دیماه 1399
کد خبر: 119326

جدیدترین گزارش Speedtest از کاهش سرعت اینترنت در ایران خبر می‌دهد

 
اسپیدتست جدیدترین گزارش خود برای سرعت اینترنت موبایل و ثابت در جهان برای ماه نوامبر را منتشر کرده که حاکی از کاهش قابل توجه سرعت اینترنت در ایران است.
 
اسپیدتست به صورت ماهانه گزارشی درباره وضعیت اینترنت در سطح جهان منتشر می‌کند که در جدیدترین آن برای ماه نوامبر، برای چندمین ماه متوالی شاهد افزایش میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت در جهان هستیم. در این ماه میانگین سرعت اینترنت ثابت به ۹۱.۹۶ مگابیت بر ثانیه رسیده که نسبت ۸۷.۸۴ مگابیت بر ثانیه ماه اکتبر افزایش چشمگیری داشته است.
 
 
میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل جهان در ماه نوامبر
در این ماه میانگین سرعت اینترنت موبایل در سطح جهان هم افزایش زیادی را تجربه کرده و به ۴۵.۶۹ مگابیت بر ثانیه رسیده. در ماه اکتبر و ماه سپتامبر میانگین سرعت اینترنت موبایل جهانی به ترتیب برابر ۳۹.۱۸ و ۳۵.۹۶ مگابیت بر ثانیه بود. در حالت کلی سرعت اینترنت در سطح جهانی در ماه نوامبر رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.
 
به سراغ سرعت اینترنت در ایران می‌رویم که در جهت مخالف اینترنت جهانی در حال حرکت است. طبق جدیدترین گزارش Speedtest، سرعت اینترنت در ایران همانند ماه اکتبر روند نزولی داشته و با کاهش مواجه شده. سرعت اینترنت ثابت در ایران به ۱۷.۸۴ مگابیت بر ثانیه رسیده و با ۹ رتبه سقوط، در رده ۱۳۷ جدول به چشم می‌خورد. سرعت اینترنت ثابت در ایران در ماه اکتبر برابر ۱۹.۰۸ مگابیت بر ثانیه بود.
 
میانگین سرعت اینترنت ثابت در ایران در ماه نوامبر
در سطح جهانی سنگاپور مانند ماه گذشته میلادی سریعترین اینترنت ثابت را در اختیار شهروندانش قرار می‌دهد و سرعت آن به ۲۴۱.۱۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. سرعت اینترنت این کشور تنها در یک ماه افزایشی بیش از ۱۱ مگابیت بر ثانیه داشته. در مقام دوم مانند ماه گذشته هنگ کنگ با سرعت ۲۲۲.۹۲ مگابیت به چشم می‌خورد. تایلند با دو رتبه صعود در رده سوم قرار گرفته و موناکو توانسته با ۶ رتبه صعود در مقام چهارم لیست قرار بگیرد. سوئیس هم که یک رتبه سقوط را تجربه کرده، در مقام پنجم به چشم می‌خورد.
 
 
بالاترین سرعت اینترنت ثابت در ماه نوامبر
سرعت اینترنت موبایل در ایران در ماه نوامبر مانند دو ماه قبلی روند نزولی را تجربه کرده و به ۲۵.۶۴ مگابیت بر ثانیه رسیده. در گزارش قبلی سرعت اینترنت موبایل در ایران برابر ۲۶.۹۳ مگابیت بر ثانیه بود. در حقیقت ایران در بخش اینترنت موبایل با ۶ رتبه سقوط در رده ۸۴ جدول قرار دارد.
 
میانگین سرعت اینترنت موبایل در ایران در ماه نوامبر
امارات متحده عربی توانسته با شکست کره جنوبی سریعترین اینترنت موبایل را در سطح جهان ارائه دهد. سرعت اینترنت موبایل در امارات متحده عربی در ماه نوامبر به ۱۷۰.۳۰ مگابیت بر ثانیه رسیده که رشد سرسام‌آوری نسبت به سرعت ۱۲۹.۶۱ مگابیتی ماه اکتبر داشته. سرعت اینترنت موبایل کره جنوبی هم نسبت به گزارش قبلی افزایش داشته و به ۱۶۶.۷۰ مگابیت بر ثانیه رسیده، اما در رتبه دوم قرار گرفته است.
 
 
بالاترین سرعت اینترنت موبایل در ماه نوامبر
قطر توانسته در ماه نوامبر چین را شکست دهد و در رتبه سوم جدول قرار بگیرد. در مقام چهارم چین قرار گرفته و استرالیا بدون تغییر، در رتبه پنجم به چشم می‌خورد. در این میان عربستان سعودی با سرعت ۹۹.۳۴ مگابیت بر ثانیه مانند ماه اکتبر در رتبه هشتم قرار گرفته که البته سرعت آن افزایشی نزدیک به ۱۵ مگابیت بر ثانیه را تجربه کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.