تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 22, 2020
11:35 سه شنبه، 2ام دیماه 1399
کد خبر: 119363

وزارت ارتباطات نگاه ویژه به تکمیل پارک اقتصاد دیجیتال استان سمنان دارد

مشاور وزیر و رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور گفت: تکمیل وتجهیز پارک اقتصاد دیجیتال استان سمنان به صورت جدی از سوی این وزارتخانه پیگیری می‌شود.
 
محمدجعفر صدیق دامغانی‌زاده عصر دوشنبه در نشست ویدئوکنفرانسی هماهنگی و بررسی روند اجرای پارک اقتصاد دیجیتال استان سمنان افزود: به منظور استقرار هرچه سریعتر این واحد در استان، اقدامات در دستور کار قرار دارد و طی نامه ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آمادگی درخصوص افتتاح پارک اقتصاد دیجیتال سمنان اعلام شده است.
 
وی تاکید کرد : تلاش برای بهره برداری از این واحد و استفاده از حداکثر ظرفیت استان سمنان به منظور فعالیت مستمر و با قدرت پارک اقتصاد دیجیتال است.
 
صدیق دامغانی‌زاده بیان کرد: پس از بازدید از مکان انتخابی و نهایی شدن روند اجرایی و اداری واگذاری ساختمان، برداشت اولیه انجام و طراحی به منظور تجهیز پارک اقتصاد دیجیتال در دستور کار قرار گرفت و با آمادگی فضای فیزیکی، به زودی اجرای طراحی و تجهیز آغاز می شود.
 
مشاور وزیر و رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور گفت: از آموزش ها و دوره های فنی و حرفه ای در قالب های مختلف و با تخصیص اعتبار برای پرداخت درصدی از شهریه دانش‌پذیران در این واحد، به صورت ویژه حمایت می‌شود .
 
وی ادامه داد: همزمان با افتتاح این‌ مجموعه، فراخوان برای جذب شرکت های جوان، استارتاپ و همچنین شرکت های شتاب‌دهنده انجام‌خواهد شد.
 
وی گفت: استان سمنان ‌به صورت ویژه و مجدانه به طرح پارک اقتصاد دیجیتال ورود کرده و همکاری بسیار مطلوبی از سوی استانداری سمنان برای راه اندازی این واحد صورت گرفته که جای تقدیر دارد.
 
‍ معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: به منظور راه اندازی مرکز گسترش اقتصاد دیجیتال در استان سمنان، نیاز است تا شناسایی و جذب شتاب‌دهنده‌های موفق و صاحب تجربه مورد توجه جدی و پیگیری قرار گیرد 
 
فاطمه منصوری تاکید کرد : راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال، بستری مناسب را برای اشتغال زایی مولد و توسعه استان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم‌ می سازد.
 
طبق آخرین اعلام اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، فضای پارک اقتصاد دیجیتال این استان در زمینی با مساحت بیش از پنج هزار و ۶٠٠ مترمربع و در چهار سوله هریک با فضایی بیش از ٢۵٠ متر مربع با پیشرفت ٩۵ درصدی پیشرفت تامین فضا،در حال تکمیل است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.