اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 29, 2020
11:17 سه شنبه، 9ام دیماه 1399
کد خبر: 119592

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: اینترنت روستاهای بالای ۲۰ خانوار سیستان و بلوچستان برقرار می‌شود

jahrom,.jpg
 
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برقراری اینترنت در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار سیستان و بلوچستان تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۰ انجام می‌شود.
 
محمدجواد آذری‌جهرمی شامگاه دوشنبه درگفت‌وگوی خبری اظهارداشت: ۲۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار سیستان و بلوچستان دسترسی به اینترنت پرسرعت ندارند.
 
وی افزود: یکهزار و ۲۰۰ روستای باقی مانده تا اردیبهشت سال آینده به اینترنت متصل می‌شوند و سرعت بخشیدن به این کار دلیل این سفر ۱۰ روزه به سیستان و بلوچستان بوده است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: این پراکندگی جمعیت سبب بالا رفتن توسعه زیرساخت‌ها شده و با توجه به اینکه اپراتورها حاضر به پرداخت این مبلغ نیستند، دولت هزینه توسعه زیرساخت های مخابراتی را پرداخت می‌کند.
 
آذری جهرمی همچنین عصر امروز در بازدید از پارک علم و فناوری زاهدان گفت: صندوق نوآفرین که از صندوق‌های حمایت از خلاقیت در کشور است، با هدف تامین مالی و حمایت از گروه‌های خلاق در استان سیستان و بلوچستان فعال می‌شود.
 
وی افزود: در سیستان و بلوچستان خلاقیت‌های بی‌نظیری در حوزه اینترنت اشیا، انیمیشن و فناوری اطلاعات انجام شده به گونه‌ای که بازارهای محلی را بدست آورده و بازار منطقه را هم می‌تواند به راحتی بدست آورد.ٰ
 
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: هم‌اینک از مجموع ۳۹ هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار، حدود ۳۵ هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و چهار هزار روستای دیگر باقی مانده است که در تلاشیم برنامه اتصال این روستاها تا پایان امسال تکمیل شود.
 
وی گفت: در استان پهناور سیستان و بلوچستان ۵۲ درصد جمعیت روستایی و ۴۸ درصد شهری هستند و استاندارد اتصال روستاهای این استان به شبکه ملی اطلاعات، کمتر از متوسط کشوری است.
 
جهرمی ادامه داد: تاکنون ۱۲ هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری بین شهری در سیستان و بلوچستان اجرایی شده که هفت هزار و ۳۰۰ کیلومتر از سوی شرکت مخابرات و چهار هزار و ۷۰۰ کیلومتر نیز در دولت «تدبیر و امید» بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.