اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

فیبرنوری

December 30, 2020
10:55 چهارشنبه، 10ام دیماه 1399
کد خبر: 119625

آذری جهرمی: هزار کیلومتر دیگر از مناطق سیستان و بلوچستان به فیبرنوری مجهز می‌شود/ فرقی میان فرزندان ما و شما نیست

سیستان.jpg
 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وجود ۱۷۰۰ کیلومتر فیبر نوری در سیستان و بلوچستان از تجهیز هزار کیلومتر دیگر از مناطق این استان به فیبر نوری در مدت کوتاهی خبر داد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه برنامه‌های سفر خود در سیستان و بلوچستان به روستای شورو بخش تورین از توابع شهرستان زاهدان رفت تا از نزدیک و به‌صورت میدانی وضعیت ارتباطات در این منطقه را بررسی کند.
 
آذری جهرمی در جمع اهالی این روستا و روستاهای اطراف، با اشاره به اینکه امروزه ارتباطات فقط برای برقراری و تبادل ارتباط نیست، گفت: امروز سلامت، آموزش و کسب‌وکارها در بستر اینترنت قرار دارد و رونق بسیاری از کارها به دسترسی شبکه اینترنت مرتبط است.
 
وی به دانش آموزان بااستعداد روستا اشاره کرد و افزود: فرقی بین فرزندان ما با فرزندان شما در این روستا نیست و ایجاد دسترسی به ارتباطات حداقل کاری است که می‌توانیم برای آنان انجام دهیم تا آنان بتوانند در ساخت آینده کشور و منطقه نقش ایفا کنند.
 
وزیر ارتباطات از راه‌اندازی و اینترنت پرسرعت و اتصال به شبکه ملی اطلاعات تا سه هفته آینده در این روستا خبر داد.
 
وی با اشاره به هزینه‌بر بودن پوشش ارتباطات در منطقه، افزود: برای استان سیستان و بلوچستان ۱۷۰۰ کیلومتر فیبرنوری کشیده شده که هزار کیلومتر دیگر نیز در همین مدت کوتاه برای این استان در برنامه داریم.
 
بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات بعد از سخنان خود در جمع اهالی این روستا حضور یافت و از نزدیک در جریان مشکلات ارتباطی مردم قرار گرفت.
 
در ابتدای این مراسم، فرماندار زاهدان نیز در سخنان کوتاهی، گزارشی از وضعیت ارتباطات در روستاهای منطقه و نیازهای ارتباطی آنان ارائه کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.