اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

December 30, 2020
16:45 چهارشنبه، 10ام دیماه 1399
کد خبر: 119665

مدیرعامل علی بابا به عنوان «معاون توسعه کسب‌وکار» به گروه اسنپ رفت

 
 
«مسعود طباطبایی» که تاکنون با عنوان مدیرعامل گروه علی بابا فعال بود به گروه اسنپ رفت. مدیرعامل سابق علی‌بابا، با عنوان «معاون توسعه کسب‌وکار گروه اسنپ و مدیر سرویس سوپرمارکت» کار خود را در گروه اسنپ آغاز کرده و در مرحله اول، بر ارتقای کیفیت خدمات‌دهی در حوزه سوپرمارکت‌ها تمرکز خواهد کرد. پس از «علیرضا صادقیان»، طباطبایی دومین مدیر شناخته شده اکوسیستم استارتاپی ایران است که در ماه‌های اخیر جذب گروه اسنپ می‌شود.
 
«نیما قاضی»، هم‌بنیان‌گذار علی بابا، در همین رابطه  گفت که اکنون مدیرعاملی گروه، مجدداً به «مجید حسینی‌نژاد»، هم‌بنیان‌گذار علی‌بابا منتقل شده است. او همچنین خبر داد که مسعود طباطبایی، همچنان در هیات مدیره گروه علی‌بابا حضور خواهد داشت. او درباره دلیل واگذاری سمت‌های اجرایی طباطبایی گفت: «این تصمیم در جریان یک تعامل دو طرفه و در مدتی از زمان گرفته شد و یک تصمیم ناگهانی نبود.»
 
از طرفی مسعود طباطبایی که به تازگی کارش را به عنوان معاون توسعه کسب‌وکار گروه اسنپ آغاز کرده درباره دلیل جدایی از گروه علی‌بابا به دیجیاتو گفت: «این اتفاق یک تصمیم یک روزه نبود. در ماه‌های اخیر به این جمع‌بندی رسیده بودیم که این‌کار انجام شود و به دنبال زمان و شرایط مناسب برای انجامش بودیم. در واقع این موضوع، یک تعامل بین من، مجید حسینی‌نژاد و هیات مدیره بود. انتهای آبان، روزهای آخر کاری من به عنوان مدیرعامل گروه علی‌بابا بود و سپس مجید حسینی‌نژاد به مدیرعاملی گروه برگشت و من هم عضو هیات مدیره گروه علی بابا شدم.»
 
مدیرعامل سابق علی بابا در پاسخ به این سوال که چرا گروه اسنپ را برای مرحله بعدی کاری‌اش انتخاب کرده به دیجیاتو گفت: «مجموعه‌های متفاوتی به من لطف داشتند و گفتگوهای متفاوتی شده بود اما آنچه من شخصاً دنبالش بوده‌ام این است که ببینم در هر فضا، چقدر می‌توانم تاثیرگذار باشم. طی گفتگوهایی که انجام شد، حس من این بود که اینجا می‌توانم تاثیر مهمی داشته باشم و به سمت اهداف خودم و مجموعه حرکت کنم تا به نتیجه دلخواه برسیم. واقعیت این است که من دوست دارم ارزش خلق کنم و با توجه به همین موضوع، پیروی گفتگوهایی که با این گروه داشتم نتیجه گرفتم که به اسنپ بیایم.»
 
حضور طباطبایی به عنوان عضو در هیات مدیره گروه علی بابا اما در حالیست که گروه اسنپ نیز یک پلتفرم فعال در حوزه گردشگری به نام «اسنپ تریپ» دارد. این موضوع چقدر می‌تواند باعث ایجاد تضاد منافع شود و اساساً برای آن چه راه‌حلی وجود دارد؟ طباطبایی در پاسخ به همین سوال گفت:
 
«گروه علی بابا و گروه اسنپ، به این موضوع کاملاً آگاه هستند و هر دو طرف هم با این موضوع مشکلی ندارند، البته تا زمانی که من در بخش گردشگری گروه اسنپ فعال نباشم. این توافق انجام و به شکل شفاف اعلام شده است که من قرار است بر همه حوزه‌ها به غیر از گردشگری، کمک و تمرکز کنم و تداخلی در این زمینه ایجاد نخواهد شد. از سوی دیگر چنین تجربه‌ای قبلاً هم در گروه اسنپ وجود داشته است. «شهرام شاهکار» از گروه دیجی‌کالا به گروه اسنپ اضافه شد و در همین گروه، در چند حوزه مختلف کار کرد ولی هیچ‌زمان در «بامیلو» که رقیب مستقیم دیجی‌کالا بود، فعالیتی نداشت. در نتیجه چنین تجربه‌ای در گروه اسنپ وجود داشت و از همین جهت می‌توان با خیال راحت گفت که مشکلی به وجود نخواهد آمد.»
 
او در پاسخ به این سوال که او به عنوان معاون توسعه‌ کسب‌وکار گروه اسنپ، قرار است چه اقداماتی داشته باشد به دیجیاتو گفت: «به عنوان معاون به گروه اضافه شده‌ام اما در حال حاضر بر حوزه سوپرمارکت در گروه اسنپ تمرکز کرده‌ام و مشغول توسعه این لاین از کسب‌وکار هستیم.»
 
طباطبایی می‌گوید که هنوز برای ارائه جزییات بیشتر درباره تغییرات بعدی بخش سوپرمارکت زود است اما اعلام می‌کند که گروه اسنپ، بازار سوپرمارکت را تا جای ممکن گسترش خواهد داد:
 
«همانطور که در حوزه تاکسی، غذا و بخش‌های دیگر موفق عمل کرده‌ایم، به دنبال آن هستیم تا خرید آنلاین از سوپرمارکت‌ها را هم نهادینه کنیم تا به یکی از سرویس‌های اصلی مورد نیاز مردم تبدیل شود و افراد در سراسر کشور بتوانند از سرویس سوپرمارکت و روش‌های متفاوت ما در این حوزه استفاده کنند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.