اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 1, 2021
11:53 جمعه، 12ام دیماه 1399
کد خبر: 119689

اتصال تعدادی از روستاهای دشتیاری به اینترنت پرسرعت تا دو هفته آینده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید میدانی صبح امروز از روستاهای شهرستان دشتیاری از تجهیز مناطق این شهرستان به ۲۰۴ کیلومتر فیبرنوری و رفع اساسی مشکل ارتباطی این منطقه خبر داد.

 به گزارش خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه برنامه های خود در استان سیستان و بلوچستان، صبح امروز در روستای بسوت بخش باهو کلات حضور یافت و به صورت میدانی در جریان مشکلات ارتباطی این روستا و روستاهای اطراف قرار گرفت.
وزیر ارتباطات در این دیدار که با همراهی استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل ایرانسل و نماینده مردم دشتیاری انجام شد، به اهالی این روستا قول داد تا دو هفته آینده از طریق شرکت ایرانسل این روستا و روستاهای اطراف به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کنند.
اهالی این روستا و روستاهای اطراف که در این دیدار مشکلات دیگر خود مانند نبود جاده مناسب و آب را مطرح کردند.
آذری جهرمی بعد از این دیدار در روستای ساندک زهی از بخش پلان حضور یافت.
وزیر ارتباطات در پایان دیدار خود در این روستا با اشاره به اینکه بعد از ظهر امروز جلسه ای برای جمع بندی برنامه ها با اپراتور ها دارد، گفت: بعد از جمع بندی ها کل برنامه زمانبندی به صورت آنلاین قابل دسترسی می شود.
وی افزود: چند روستای شهرستان دشتیاری تا ۲ هفته آینده توسط ایرانسل به اینترنت پرسرعت متصل می شوند.
آذری جهرمی تصریح کرد: ۲۰۴ کیلومتر فیبر نوری نیز در منطقه دشتیاری کشیده می شود که مشکلات ارتباطی این منطقه را به صورت اساسی حل می کند.
وی افزود: در این منطقه ۱۳۰ کیلومتر فیبر هوایی وجود داشته که به زمین منتقل می شود و به ۷۴ کیلومتر نیز فیبر نوری جدید نیز مجهز می شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.