اپلیکیشن

تلفن همراه

January 1, 2021
12:11 جمعه، 12ام دیماه 1399
کد خبر: 119696

مشکلات حقوقی و دعاوی پیام‌رسان‌های بومی شناسایی شد

 
 
معاون مرکز ملی فضای مجازی از شناسایی مشکلات حقوقی و دعاوی مربوط به پیام‌رسانهای بومی با مشارکت قوه قضاییه خبر داد وگفت: دستورالعمل شفاف سازی مباحث حقوقی این کسب و کارها به زودی ارائه می شود.
 
امیر خوراکیان با بیان اینکه بخشی از اهداف مدنظر در حوزه توسعه پیام‌رسان های بومی محقق شده است و شواهد نشان می‌دهد که با پیشرفت‌هایی در این حوزه روبرو هستیم، گفت: فاز نخست حمایت از پیام‌رسان های بومی به اتمام رسیده است و هم اکنون شاهد هستیم که پیام‌رسان های بومی در کشور، مشکلات فنی را پشت سر گذاشته‌اند. به این ترتیب بخشی از اهداف ما محقق شده است.
 
وی گفت: در طراحی فاز دوم حمایتی از پیام‌رسان های بومی، وارد یک برنامه مدون شده‌ایم و مشکلات مربوط به این کسب و کارها را شناسایی و پیگیری می‌کنیم تا اهداف مدنظر در این حوزه به صورت کامل محقق شود.
 
معاون مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: مشکلات حقوقی و دعاوی مرتبط با پیام‌رسان ها و پلتفرم‌های بومی در کارگروهی که با مشارکت قوه قضاییه تشکیل شده است، در دست شناسایی و پیگیری است و امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.
 
خوراکیان افزود: با وجودی که تاکنون مسئولیت پلتفرم، مسئولیت تولیدکننده محتوا و مسئولیت کاربر تفکیک نشده و دقیق و شفاف نبوده است، در این کارگروه به دنبال دقیق سازی موضوعات هستیم. چرا که به صورت یک جانبه نمی‌توان مسئولیت کل یک پلتفرم را متوجه یک نفر کرد. بر این اساس باید هم کاربر و هم صاحبان پلتفرم و محتوا در این زمینه مسئولیت پذیر باشند.
 
وی ادامه داد: از این رو در حال دقیق سازی موضوعات هستیم و به زودی دستورالعمل شفافی در این زمینه تدوین کرده و ارائه خواهیم کرد.
 
معاون مرکز ملی فضای مجازی، ظرفیت ایجاد شده در مرکز داده وزارت ارتباطات را از دیگر اقدامات حمایتی برای پیام‌رسان های بومی در جهت افزایش زیرساخت‌ها عنوان کرد و در پاسخ به انتقاداتی که نسبت به ظرفیت این مرکز وجود دارد، گفت: این مرکز به تازگی ایجاد شده و قطعاً ارتقا پیدا می‌کند. با وجود فضای بزرگی که تدارک دیده شده است، این مرکز داده تا ۴ برابر نسبت به فاز اول افزایش ظرفیت خواهد داشت.
 
خوراکیان تاکید کرد: در فاز دوم طرح حمایت از پیام‌رسان های بومی، با توجه به ارزیابی‌های انجام شده از عملکرد پیام‌رسان ها با استفاده از شاخص‌های کمی و کیفی، به طور مشخص حمایت از ۶ پیام‌رسان بومی را برنامه‌ریزی کرده و دنبال می‌کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.