اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 4, 2021
16:31 دوشنبه، 15ام دیماه 1399
کد خبر: 119813

۹۴ درصد روستاهای کشور از شبکه ملی اطلاعات برخوردار هستند

 
 
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری درباره زیرساخت‌های توسعه تجارت الکترونیک، گفت: امروز بیش از ۹۴ درصد روستاهای کشور از شبکه ملی اطلاعات برخوردار هستند.
 
 محمد امید ظهر دوشنبه در نشست شورای روستایی و عشایری استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه ۹۴ درصد روستاهای کشور از شبکه ملی اطلاعات برخوردار هستند، بیان کرد: نگاه دولت تجهیز زیرساخت‌های روستاها در راستای توسعه اقتصادی است.
 
وی اشتغال‌زایی و تثبیت جمعیت روستایی را ماحصل توسعه شبکه ملی اطلاعات در روستاهای کشور دانست و تاکید کرد: از سال ۹۶ تا کنون کشور به سمت تثبیت جمعیت روستایی پیش رفته است و امروز نتایج مثبتی را در این زمینه شاهد هستیم.
 
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه افزایش ۱۰ برابری بوم گردی‌های سطح کشور یکی از اقدامات حوزه توسعه روستایی است که در سال‌های اخیر صورت گرفته است، تاکید کرد: برای ماندگاری مسافران و توسعه گردشگری که در نهایت به توسعه اقتصادی و اشتغال منجر می‌شود، کارهای بزرگی صورت گرفته است.
 
امید با بیان اینکه نرخ کاهش جمعیت روستایی در کشور نزدیک به صفر شده و این دستاورد بزرگی محسوب می‌شود، بیان داشت: کشور به سمت تثبیت جمعیت روستایی پیش رفته و در این راه اقدامات خوبی را شاهد هستیم.
 
وی با بیان اینکه کاهش جمعیت روستایی را شاهد نیستیم، گفت: در سال جاری خوشبختانه باید اعلام کرد که کاهش جمعیت در روستاهای کشور رخ نداده است و امیدواریم با اقدامات صورت گرفته در سال آتی نیز شاهد این امر باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.