اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 7, 2021
12:56 پنجشنبه، 18ام دیماه 1399
کد خبر: 119920

هیچگونه ضعفی در تغذیه اینترنت مازندران وجود ندارد

 مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت مازندران گفت: مازندران در چند ماه اخیر هیچگونه مشکلی در تغذیه اینترنت شامل میزان ، حجم و پهنای باند نداشته است و بخش قابل توجهی از ظرفیت بالقوه اینترنت استان در حال حاضر مصرف نمی‌شود.
 
در هفته های اخیر بسیاری از شهروندان مازندران به خصوص بخش های شرقی و مرکزی استان از کاهش سرعت و قطعی اینترنت انتقاد و گلایه کردند. شهروندان شهرهای ساری ، بهشهر ، نکا و گلوگاه بیشترین کسانی بودند که در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا از مشکلات نوسانات اینترنتی ابراز نگرانی کردند.
 
بسیاری از این شهروندان بیشترین اثرات منفی قطعی اینترنت و کاهش سرعت را در شبکه شاد احساس کردند که در ارتباط دانش آموزان با معلمان و در هنگان برگزاری امتحانات مشکلاتی ایجاد شد.
 
زکریا صالحیان روز پنجشنبه در پاسخ به انتقادات مطرح شده برای مشکلات اینترنت از سوی مردم گفت: دستکم در سه ماه گذشته هیچگونه مشکلی برای شبکه تغذیه اینترنت استان شامل قطعی ، کاهش پهنای باند و یا خرابی مشاهده و ثبت نشد و استان در بهترین شرایط خدمات دهی اینترنت به مشتریان قرار دارد.
 
وی با بیان اینکه تمامی نوسانات و خط ارتباطی اینترنت مازندران به صورت لحظه ای توسط پیشرفته ترین تجهیزات و فناوری ها رصد می شود، افزود: در صورت بروز کوچک ترین نوسانی حتی در مقیاس نامحسوس، اطلاعات و گزارشات ثبت و قابل رویت است که خوشبختانه حداقل در چند ماه اخیر چنین چیزی در مجموعه زیرساخت استان نداشتیم.
 
مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت مازندران تاکید کرد : از سمت مرکز شبکه اینترنت که در تهران واقع شده است نیز هیچگونه نوسان و مشکلی تا کنون مشاهده نشده است و شرایط اینترنت مازندران در حوزه زیرساخت در بهرتین وضعیت قرار دارد که حتی بالاتر از چندین استان کشور است. 
 
وی ظرفیت بالقوه تغذیه اینترنت استان را حدود ۶ هزار و ۵۰۰ گیگابایت عنوان کرد و گفت که این ظرفیت در کمتر از یک هفته قابل بهره برداری توسط شرکت ها و تحویل به مشتریان است.
 
صالحیان افزود : در حال حاضر حدودیکهزار و ۶۶۰ گیگابایت از ظرفیت شاهراه اینترنت مازندران استفاده می شود که از این میزان حدود ۸۰۰ گیگابایت به عنوان ترانزیت به استان های خراسان جنوبی ، گلستان و گیلان ارسال شد و بقیه نیز توسط ۱۵ شرکت فراهم کننده (Service Provider) در سطح استان توزیع می شود و عملا باقی خط ها خالی و آماده توزیع بین شرکت‌ها است.
 
مشکل اینترنت باید در شرکت خدماتی بررسی شود
 
مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت مازندران گفت: در حال حاضر تنها مرجعی که باید پاسخگوی مشکلات احتمالی نوسان و قطعی اینترنت باشد ، شرکت های ارائه دهنده اینترنت به مشترکان اعم از خانگی و همراه هستند.
 
وی ارتقاء خدمات شرکت ها را نیز نیازمند صرف هزینه های سنگین و زمان طولانی دانست و افزود : برای تامین تجهیزات مورد نیاز جهت تامین افزایش مصرف اینترنت در دوران کرونا چندین سال زمان نیاز بود که در مازندران کمتر از ۶ ماه این تجهیزات توسط شرکت ها تامین شد.
 
صالحیان به امکان برخی نوسانات اینترنتی براساس مشکلات سیستمی شرکت ها و همچنین خرابی تجهیزاتی برخی اپراتورها اشاره کرد و گفت : این مشکلات نیز درون شرکتی است و معمولا در زمان کوتاهی برطرف می شود.
 
مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت مازندران همچنین از امکان بررسی دقیق میزان ترافیک و خدمات ارائه شده توسط خود کاربران خبر داد و گفت که مشترکان خودشان می توانند وضعیت ترافیک اینترنتشان رابه صورت مستمر بررسی کنند و در صورت وجود اشکال از شرکتی که اینترنت را به آنها ارائه می دهد ، پاسخ طلب کنند.
 
در حال حاضر نزدیک به ۲ میلیون کاربر تلفن همراه و حدود ۱۵۷ هزار مشترک خانگی مازندرانی از اینترنت پر سرعت استفاده می کنند. پوشش اینترنتی استان در مناطق شهری ۱۰۰ درصد و در مناطق روستایی نیز حدود ۷۵ درصد است که البته در روستاهای با شکبه دائمی این آمار بیش از ۹۰ درصد است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.