اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 10, 2021
11:11 یکشنبه، 21ام دیماه 1399
کد خبر: 119994

آمریکا از فناوری تشخیص چهره حتی با ماسک استفاده می کند

وزارت امنیت داخلی آمریکا از ابداع فناوری تازه‌ای برای شناسایی هویت افراد حتی در صورت استفاده از ماسک خبر داده است.
 
 
 
به نقل از گلوبال گاورنمنت، این وزارتخانه امیدوار است با استفاده از این فناوری بتواند نیاز به برداشتن ماسک توسط افراد را برای شناسایی آنها کاهش دهد.
 
در حال حاضر اشخاص برای شناسایی هویتشان در فرودگاه‌ها، ایست‌های بازرسی و غیره باید حتماً ماسک‌های خود را بردارند. این کار می‌تواند به شیوع بیشتر ویروس کرونا و افزایش آلودگی کمک کند. از همین رو فناوری جدیدی برای تشخیص چهره و هویت از پشت ماسک ابداع شده است.
 
در ده روز گذشته ۵۸۲ نفر از ۶۰ کشور جهان در اجرای این طرح تحقیقاتی مشارکت کرده‌اند. دقت این فناوری برای شناسایی افراد از پشت ماسک ۷۷ درصد است و انتظار می‌رود در آینده این رقم افزایش یابد. در حال حاضر، دقت بهترین سیستم تشخیص هویت ۹۶ درصد است.
 
فناوری یادشده مبتنی بر یک الگوریتم جدید هوش مصنوعی برای شناسایی هویت افراد است و در آن از ۶ سیستم جمع‌آوری داده‌ها و تصاویر و منطبق سازی اطلاعات جمع‌آوری شده استفاده می‌شود. البته این نوع فناوری‌ها به علت نقض حریم شخصی افراد و خطایی که دارند منتقدان جدی و فراوانی در داخل آمریکا دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.