تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 17, 2021
12:03 یکشنبه، 28ام دیماه 1399
کد خبر: 120241

سایت‌های خارجی آمازون در فهرست فروشندگان اجناس تقلبی

 
 
شماری از وب سایت‌های خارجی آمازون به دلیل عرضه اجناس تقلبی در آنها، در فهرست سالانه دولت آمریکا از بازارهای بدنام قرار گرفتند.
 
 دفتر نماینده بازرگانی آمریکا بازبینی ۲۰۲۰ خود از بازارهای بدنام را منتشر کرد. این فهرست دربرگیرنده سایت‌های تجارت الکترونیکی است که تصور می رود فروش اجناس تقلبی را تسهیل کرده و در فعالیتهای نقض یا سرقت مالکیت معنوی دست دارند.
 
 سایت‌های آمازون در انگلیس، آلمان، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا در این گزارش نام برده شده اند. در شکایتها علیه  سایت‌های خارجی آمازون ادعا شده که فرآیند حذف اجناس تقلبی از سایت آمازون بسیار کند است حتی برای شرکتهایی که در برنامه حمایت از برند عضویت دارند. همچنین گفته شده که آمازون فروشندگان دیگری که در فروشگاه اینترنتی این شرکت فعالیت دارند را بررسی نمی کند و مشخص نمی کند که چه کسی کالاهای عرضه شده را به فروش می رساند.
 
آمازون گزارش دفتر نماینده بازرگانی آمریکا را که شامل سایت آمریکایی آمازون نبود، رد کرده و به برنامه ها و ابزارهای گسترده ای اشاره کرد که برای مقابله با عرضه اجناس تقلبی طراحی شده اند.
 
سخنگوی آمازون به شبکه سی ان بی سی اعلام کرد قرار گرفتن آمازون در این گزارش، ادامه انتقام جویی شخصی از آمازون است و هیچ چیز بیش از یک شیرین کاری ناامیدانه در روزهای پایانی دولت نیست. آمازون بیش از سایر نهادهای خصوصی برای مبارزه با کالاهای تقلبی تلاش کرده است.
 
دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مکررا از آمازون و جف بزوس، مدیرعامل این شرکت در دوران ریاست جمهوری چهار ساله اش انتقاد کرده است. بزوس مالک واشنگتن پست است که ترامپ از آن بابت پوشش نامطلوب دولتش انتقاد کرده است. آمازون همچنین ادعا کرده است به دلیل حملات از سوی ترامپ علیه آمازون و شخص بزوس، نتوانست برنده قرارداد رایانش ابری پنتاگون که ۱۰ میلیارد دلار ارزش داشت، شود.
 
 سایت‌های آمازون برای نخستین بار در سال ۲۰۱۹ به فهرست بازارهای بدنام دفتر نماینده بازرگانی آمریکا وارد شدند.
 
آمازون تلاشها برای مقابله با عرضه اجناس تقلبی را با رشد فروش کالاهای شرکتهای دیگر در این فروشگاه اینترنتی افزایش داده است. این بازار اکنون بیش از نیمی از فروش آمازون را تشکیل می دهد و میزبان میلیونها جنس عرضه شده از سوی شرکتهای دیگر است.
 
اگرچه این بازار بخش مهمی از کسب و کار آمازون است، اما با شماری از مسائل در ارتباط با فروش اجناس تقلبی، غیرمطمئن و تاریخ گذشته روبرو شده است. آمازون در سال ۲۰۱۹ رصد کالاهای تقلبی را به عنوان یک عامل ریسک در اظهارنامه سالانه اش آغاز کرد.
 
بر اساس گزارش شبکه CNBC، این شرکت عرضه کنندگان اجناس تقلبی را مورد پیگیرد قانونی قرار داده و برنامه های مختلفی را برای شناسایی فروش اجناس تقلبی به اجرا گذاشته است. واحد جرایم تقلبی آمازون که در ژوئن راه اندازی شد و از دادستانهای سابق فدرال، بازرسان و تحلیلگران دیتا تشکیل شده است، سایت این شرکت را برای شناسایی فعالیتهای کلاهبرداری کاوش می کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.