سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 13, 2021
11:24 شنبه، 25ام بهمنماه 1399
کد خبر: 121019

اینتل در تبلیغات جدید خود کاستی‌های مک‌های M1 را به سخره گرفت

 
 
اینتل که در هفته‌های اخیر با انتشار بنچمارک تلاش کرد پردازنده‌های خود را قوی‌تر از پردازنده M1 اپل نشان دهد، با راه‌اندازی یک کارزار تبلیغاتی طعنه‌آمیز بر کاستی‌های مک‌های مجهز به پردازنده M1 از جمله نداشتن نمایشگر لمسی تأکید کرد.
 
تصاویری در وب سایت‌ها و پروفایل رسمی اینتل در توییتر منتشر شده که نقاط قوت کامپیوترهای ویندوزی را در مقایسه با کامپیوترهای مک نشان می‌دهد. در یکی از تبلیغات اینتل آمده: «فقط یک PC حالت تبلت، نمایشگر لمسی و استایلوس را در قالب یک دستگاه ارائه می‌کند.» این تبلیغ تا حدی شبیه تبلیغ مایکروسافت است که در آن سرفیس لپ تاپ را برتر از مک بوک‌ها معرفی می‌کند.
 
 
طعنه اینتل به نبود نمایشگر لمسی در مک‌بوک‌ها: «اگر بتوانید تصاویر بندانگشتی فتوشاپ را با انگشتان خود عوض کنید یعنی از مک استفاده نمی‌کنید.»
اینتل در تبلیغ دیگری که افراطی‌تر به نظر می‌رسد، مدعی می‌شود مک‌ها برای مهندسین یا گیمرها ایده آل نیستند چون ویندوز نسبت به macOS بازی‌ها و برنامه‌های بیشتری دارد. اینتل حتی به بازی راکت لیگ که سال گذشته میلادی عرضه آن برای macOS متوقف شد نیز اشاره کرده و می‌گوید: «اگر بتوانید راکت لیگ را اجرا کنید یعنی از مک استفاده نمی‌کنید.»
 
تبلیغات اینتل علیه اپل علاوه بر توییتر و وب سایت‌ها به یوتیوب هم کشیده شده است. کانال یوتیوب Jon Rettinger در یکی از جدیدترین ویدیوهای خود (که البته با دریافت پول تهیه شده) به مزایای داشتن یک لپ تاپ معمولی مثل پورت‌های استاندارد USB، نمایشگر لمسی، پشتیبانی از eGPU (کارت گرافیک خارجی) و امکان استفاده از دو مانیتور خارجی در مقایسه با مک بوک مبتنی بر پردازنده M1 اشاره می‌کند.
 
اینتل هفته گذشته با انتشار چندین بنچمارک پردازنده نسل یازدهم i7 را در برابر پردازنده M1 قرار دارد تا نشان دهد پردازنده‌های این شرکت در مقایسه با اپل سیلیکون که مخصوص کامپیوترهای کم مصرف و بدون فن ساخته شده قوی‌تر هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.