امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 13, 2021
17:05 شنبه، 25ام بهمنماه 1399
کد خبر: 121043

اتحادیه اروپا تبلیغات هدفمند مبتنی بر رصد کاربران را ممنوع می کند

 
 
سازمان حفاظت از اطلاعات اروپا خواستار ممنوعیت تبلیغات هدفمند مبتنی بر ردیابی کاربران شده است. درهمین راستا جریمه هایی برای نقض ممنوعیت نیز در نظر گرفته شده است.
 
 به نقل از فوربس، سازمان ناظر بر حفاظت از اطلاعات اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده تبلیغات هدفمند و براساس ردیابی فعالیت دیجیتال کاربران ممنوع شود.
 
این پیشنهاد بخشی از اصلاحات قوانین سرویس‌های دیجیتال است که با هدف افزایش مسئولیت پذیری شرکت‌های فناوری انجام می‌شود.
 
«واجکیک ویویروسکی»، مقام ناظر بر حفاظت از اطلاعات اروپا (EDPS) پیشنهاد مذکور را مطرح کرده است. البته به نظر می‌رسد این امر بسیار گسترده‌تر از پیشنهادی است که کمیسیون اتحادیه اروپا در ماه دسامبر ارائه کرد. در پیشنهاد کمیسیون اروپا به سادگی به افزایش شفافیت درباره تبلیغات سیاسی و همچنین محدودیت‌هایی بر هدف گیری های خرد و همچنین پروفایل بندی روانشناختی اشاره شده بود.
 
اما EDPSمعتقد است قانونگذاران اروپایی باید تبلیغات هدفمند و مبتنی بر روش‌های ردیابی فراگیر و دسته بندی اطلاعات برای روش‌های مختلف تبلیغاتی فراوری می‌شود را ممنوع کنند.
 
این سازمان ناظر همچنین خواستار تدابیری برای اطمینان از آن است که شرکت‌ها هنگام حذف محتوای غیرقانونی یا مخرب از پلتفرم‌های خود تا حد ممکن از پردازش اطلاعات شخصی کاربران اجتناب کنند.
 
همچنین اضافه می‌کند ایجاد پروفایل با هدف بازبینی محتوا باید ممنوع شود مگر آنکه تهیه کننده سرویس بتواند نشان دهد چنین اقدامی کاملاً ضروری است.
 
EDPS پیشنهاد می‌کند تمام کشورهای اتحادیه اروپا یک هماهنگ کننده سرویس‌های دیجیتال تعیین کنند که وظیفه نظارت بر پلتفرم‌ها را برعهده گیرد و همخوانی آنان با قوانین را ارزیابی کند. هیأت خدمات دیجیتال اروپا بر اجرای قوانین نظارت می‌کند. این هیأت یک گروه از مشاوران مستقل است که کمیسیون اروپا ریاست آن را برعهده دارد.
 
به نظر می‌رسد مجازات‌ نقض قوانین شامل جریمه‌های حداکثر ۶ درصدی از عایدی شرکت خواهد بود. در همین حال، تخلفات مداوم می‌تواند به جریمه‌هایی حداکثر تا ۵ درصد عایدی شرکت منجر شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.