اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

February 26, 2021
12:13 جمعه، 8ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121501

فعالیت فیسبوک و واتس‌اپ در هند دشوارتر شد

 
هند مقررات جدیدی برای ساماندهی محتوا در شبکه اجتماعی اعلام کرد تا فیسبوک، واتس‌اپ و سایر شبکه های اجتماعی را وادار کند در برابر درخواست‌های قانونی برای حذف فوری پست‌ها و در اختیار گذاشتن جزییات ارسال کنندگان پیام‌ها پاسخگو باشند.
 
 این مقررات بخشی از تلاش دولت ناسیونالیست نارندرا مودی، نخست وزیر هند برای تشدید کنترل روی غول های فناوری است و در پی امتناع اخیر توییتر از دستور دولت هند برای حذف محتوای مربوط به اعتراض کشاورزان اعلام شدند.
 
هند بزرگترین بازار فیسبوک و واتس‌اپ از نظر شمار کاربران است.
 
مقررات جدید اعلام شده از سوی دولت هند از نظر حقوقی قابل اجرا هستند و شرکت های رسانه اجتماعی را ملزم می کند مکانیزم رسیدگی به شکایات را ایجاد کنند و در مدت سه ماه مدیران جدیدی برای هماهنگی با مقامات اجرای قانون منصوب کنند.
 
راوی شانکار پراساد، وزیر فناوری اطلاعات هند در تشریح این مقررات به خبرنگاران گفت: شرکت های رسانه اجتماعی باید بیشتر مسئول و پاسخگو باشند.
 
طبق این مقررات، اگر شرکت های رسانه اجتماعی دستور قانونی دریافت کردند باید در اسرع وقت محتوا را حذف کنند و این اقدام نباید بیش از ۳۶ ساعت زمان ببرد. شرکت ها باید با تحقیقات یا سایر بررسی های سایبری مربوط به وقایع در مدت ۷۲ ساعت از زمان دریافت درخواست همکاری کنند.
 
وزیر فناوری اطلاعات هند گفت: این مقررات شرکت ها را وادار می کند پس از دریافت حکم قانونی، نام ارسال کنندگان پست یا پیام را اعلام کنند.
 
به گفته منابع صنعتی، این اقدام واتس‌اپ را نگران خواهد کرد و این سرویس پیام رسان با فشار رو به رشد دولت هند برای اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به کسانی که اطلاعات نادرست را از طریق این پلتفرم منتشر می کنند، روبرو می شود.
 
فیسبوک اعلام کرد از مقرراتی که راه هایی را برای پرداختن به چالشها در وب تجویز می کنند، استقبال می کند اما واتس‌اپ و توییتر در این باره اظهار نظر نکردند.
 
شرکت های فناوری در سراسر جهان تحت تفحص فزاینده ای قرار گرفته اند. فیسبوک هفته گذشته پس از مسدودکردن فیدهای خبری در استرالیا که در پی اختلاف با دولت این کشور بر سر سهیم کردن ناشران رسانه ای در درآمد تبلیغاتی صورت گرفت، با انتقاد گسترده سیاستمداران و ناشران جهانی روبرو شد. این اقدام باعث تغییرات دقیقه آخری در قانونی شد که روز پنج شنبه در استرالیا تصویب شد و شرکت هایی نظیر گوگل و فیسبوک را ملزم می کند برای نمایش محتوای شرکت های رسانه ای، به آنها پول بپردازند. کشورهای انگلیس و کانادا قصد دارند اقدام مشابهی را دنبال کنند.
 
مقررات هند همچنین پلتفرم های پخش ویدیو مانند نت فلیکس و پرایم ویدیوی آمازون را وادار می کند محتوا را بر اساس سن کاربران در پنج گروه رده بندی کنند.
 
بر اساس گزارش رویترز، رسانه های خبری آنلاین هم تحت مقررات جدید ساماندهی خواهند شد و وزارت اطلاعات و برادکستینگ یک سیستم نظارتی ایجاد می کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.