یک مقام مسئول در شرکت مخابرات گفت: کسب و کار خوب نتیجه اعتماد خوب مردم به ما است. اگر به وسیله مسئولیت اجتماعی بتوانیم اعتماد مردم را کسب کنیم، قطعا کسبوکار ما رونق پیدا میکند.
به گزارش روابط عمومی مخابرات، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران در سومین رویداد گراف دی که یکشنبه دهم اسفند برگزار شد، با بیان اینکه توسعه کسب و کار نتیجه توجه به مسئولیت اجتماعی در شرکت است، اظهار کرد: کسبوکار خوب نتیجه اعتماد خوب مردم به ماست. اگر به وسیله مسئولیت اجتماعی بتوانیم اعتماد مردم را کسب کنیم، قطعاً کسبوکار ما رونق پیدا میکند. در پس توجه به ایفای نقشهای مسئولیت اجتماعی، اعتمادسازی دقیق و ماندگار افزایش مشروعیت برای سازمان ایجاد میشود.
محمدرضا بیدخام در پنلی با عنوان «روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی» به چالشها و موانع مسئولیت اجتماعی در شرکتها پرداخته شد، ضمن اعلام مطلب فوق خاطرنشان کرد: در شرکت مخابرات ایران، نگاه مسئولانه برای ارائه خدمات و محصولات به ذی نفعان وجود دارد و این ماحصل سالها تلاش صادقانه شرکت مخابرات ایران در ایجاد یک تصویر ذهنی مناسب برای مخاطبان و مشتریان در سراسر کشور بوده است.
وی با اشاره به اینکه مسئولیت اجتماعی در اصل برای هر شرکت این اولویت را شامل میشود که سازمان، کار خود و وظیفه اصلی خود را در قبال جامعه به درستی پیاده کند، بیان کرد: مسئولیت اجتماعی سازمان بر رضایت مشتریان آنان نیز تأثیر داشته که این خود یکی از عوامل موفقیت سازمانهاست. در شرکت مخابرات ایران تمام کارکنان و مدیران با تمام وجود به دنبال پیاده سازی این موضوع هستند.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه التزام اخلاقی در توجه به اهمیت ذینفعان و افزایش درآمد، سودآوری و بهبود مزیت رقابتی از موارد آثار مثبت رعایت مسئولیت اجتماعی بر عملکرد سازمان است، گفت: اکثر سازمانها سرویسهای مختلفی ارائه میدهند که برای موفقیت در این عرصه باید به بعد مسؤولیت اجتماعی توجه کنیم تا بتوانیم وظیفهخود را بخوبی ارائه دهیم، ما اعتقاد به روابط عمومی تجاری داریم، یعنی بررسی میکنیم که نیاز مردم چیست و بعد مسؤولیت اجتماعی را با این رویکرد که چه محصولاتی مورد نیاز مردم است، پیگیری میکنیم.
وی افزود: فعالیتهای شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگترین اپراتور ارتباطی کشور بر توسعه در تمام نقاط کشور اعم از محروم و توسعه یافته استوار است که این، خود، تجلی عالیترین پیاده سازی مسئولیت اجتماعی است که فارغ از سوددهی، برای تمام هموطنان به دنبال ایجاد ارتباطی فراگیر است.
مهندس بیدخام با اشاره به اینکه اکنون با شیوع کرونا مخاطبان فضای مجازی افزایش یافته است، گفت: با شیوع کرونا کلاسهای آموزشی و مدارس از شبکه مخابرات استفاده میکنند و ارتقای آن مهم است و نسبت به سال قبل مشتریان شرکت مخابرات حدود دو و نیم برابر شده است به همین دلیل توسعه خدمات و نوآوری برای رضایت مشتری و مخاطبان بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه شرکت مخابرات ایران محصولاتی که در حوزه دیتا تولید میکند، بر اساس تحقیق از مشتریان و بازار است، ادامه داد: ما نیاز مخاطب را بررسی میکنیم و معتقدیم که محصولات ما باید بر اساس این امر تولید و در اختیار مخاطب قرار گیرد.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه روابط عمومیها سفیران حوزه csr در کشور هستند، گفت: نوآوری لازمه کسب و کار موفق است، اما برای ورود به حوزه مسؤولیت اجتماعی نباید وظایف اصلی شرکت نادیده گرفته شود.
گفتنی است پنل «روابط عمومی و مسؤولیت اجتماعی و استراتژی به کارگیری این دو دانش» دهم اسفندماه به میزبانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.
در این رویداد که به صورت آنلاین و همچنین به صورت محدود به صورت حضوری و با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شد، در بخش گفتوگو،، چگونگی استفاده از دانش مسؤولیت اجتماعی در جهت انتقال پیام بررسی شده و اهداف آن به منظور انتقال تجربه و تعامل احصا شد.