تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 6, 2021
9:31 شنبه، 16ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121743

ارزش بیت کوین افزایش یافت

 
 
ارزش بیت کوین پس از یک کاهش ۳.۴ درصدی دوباره بالا رفت ولی همچنان ۱۰ هزار دلار پایین تر از اوج بیش از ۵۸ هزار دلار آن در ماه فوریه معامله می‌شود.
 
 به نقل از بلومبرگ، پس از گزارشی که نشان داد آمریکا در ماه گذشته میلادی بیش از حد انتظار اشتغال ایجاد کرده و بهبود وضعیت سرمایه‌های پرمخاطره، ارزش بیت کوین دوباره افزایش یافت. شرکت میکرو استراتژی بیشترین خرید این ارز مجازی را ماه گذشته داشت.
 
 این ارز دیجیتال قبل از بهبودی، 3.4 درصد از ارزش خود را در روز جمعه از دست داد و به 48150 دلار رسید. شاخص کریپتو گلکسی بلومبرگ که شامل بیت کوین و 4 ارز دیجیتال دیگر می‌شود، بیش از 4.7 درصد در روز جمعه پایین آمد و بعد تغییرات اندکی داشت.
 
 شرکت میکرو استراتژی 205 بیت کوین دیگر با متوسط قیمت 48888 دلار خریداری کرد که سرمایه‌های بیت کوین این شرکت را به حدود 91064 ارز به ارزش 4 میلیارد دلار رساند.
 
 بیت کوین در حال حاضر 10 هزار دلار پایین تر از اوج  بیش از 58 هزار دلار آن در ماه فوریه معامله می‌شود و این بحث را به وجود آورده که آیا سرمایه‌گذاری در این ارز مجازی توسعه می‌یابد یا مانند آن چه در 2017 اتفاق افتاد سقوط می‌کند.
 
مایکل نووگراتز، مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال و طرفدار بلندمدت بیت کوین همچنان خوش‌بین است و پیش‌بینی می‌کند قیمت بیت کوین تا پایان سال جاری میلادی به 100 هزار دلار برسد. وی در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد بیت کوین و سایر ارزهای مجازی تبدیل به یک سرمایه سازمانی شده‌اند و بانک‌ها آشکارا تلاش می‌کنند از آن بهره ببرند.
 
 بیت کوین 21 درصد از ارزش خود را در هفته گذشته از دست داد ولی هنوز هم ارزش آن پنج برابر نسبت به سال گذشته بالاتر است. برخی عقیده دارند این ارز مجازی می‌تواند مانند طلا پشتوانه ای در برابر تورم و ضعف پول‌های رایج باشد و تبدیل به بخش بزرگتری از اوراق بهادار سازمانی خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.