تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 6, 2021
12:02 شنبه، 16ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121752

تخصیص 10 هزار شعبه اخذ رای الکترونیکی در انتخابات شوراها

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا از برگزاری انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی در یک هفتم شعبات انتخاباتی خبرداد.
 
 
سیدحمیدرضا کاظمی با اشاره به برگزاری ششمین دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا در سال آینده، گفت: وزارت کشور برای برپایی صندوق های رای الکترونیکی ظرفیتی دارد، از این رو وزارت از هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در خواست صدور مجوز برای استفاده از این ظرفیت را داشت که با آن موافقت شد.
 
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از این رو وزارت کشور مجاز شد که تا حد ظرفیت خود که بالغ بر 32 هزار صندوق الکترونیکی و در هر شعبه تا سه دستگاه را نصب کند.
 
وی اظهار داشت:  با این حساب امکان برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا به صورت الکترونیکی در 10 هزار شعبه اخذ رای فراهم می شود و از آنجایی که در کشور 72 هزار شعبه اخذ رای داریم در واقع در یک هفتم شعبات انتخابات الکترونیکی برگزار می شود.
 
کاظمی توضیح داد: این مجوز برای کلانشهر های به غیر از تهران است، چرا که در پایتخت 4 انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی، میان دوره ای مجلس خبرگان و شورای شهر و روستا برگزار می شود که سه انتخابات دیگر دستی است و احتمال دادیم با برگزاری الکترونیکی یک انتخابات، مردم سردرگم شوند.
 
رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا تاکید کرد: اگر وزارت کشور ظرفیتی برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در انتخابات شوراها دارد، درخواست خود را به هیات اعلام کند تا ما مجوز لازم را صادر کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.