اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

March 6, 2021
16:30 شنبه، 16ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121778

تیک تاک میزبان قابلیت پرسش و پاسخ شد

 
تیک تاک از اضافه شدن قابلیت پرسش و پاسخ به پلتفرمش خبر می‌دهد که خالقان محتوا را قادر می‌سازد به سؤالات فالورها پاسخ بدهند. اینستاگرام نیز قابلیت پرسش و پاسخ دارد. 
 
تیک تاک (TikTok)، شبکه‌ی اجتماعی محبوب چینی، به‌صورت رسمی میزبان قابلیت پرسش و پاسخ (Q&A) شده است تا خالقان محتوا بتوانند سؤالات  فالورهایشان را پاسخ بدهند. بر اساس گزارش ورج، قابلیت پرسش و پاسش تیک تاک روی ویدئوهای از پیش‌ ضبط‌شده و ویدئوهای زنده در دسترس قرار دارد و نحوه‌ی کارکردش بدین صورت است که بینندگان ویدئو باید کامنتشان را به‌عنوان سؤال ارسال کنند. در مرحله‌ی بعد خالقان محتوا می‌توانند به سؤال  کاربر از طریق متن یا ویدئو پاسخ بدهند. 
 
در ویدئوهای زنده، صاحب حساب کاربری می‌تواند سؤال‌ها را در منویی مستقل انتخاب و سپس آن‌ها را طی پاسخ زنده، برجسته کند.‌ کامنت‌های Q&A را می‌توان به‌عنوان استیکر به پاسخ ویدئویی اضافه کرد. این استیکرها حاوی لینکی هستند که کاربر را به ویدئویی که سؤال در آن پرسیده شد می‌فرستند. بخش جدیدی در پروفایل خالق محتوا، تمامی پرسش و پاسخ‌ها را در یک‌جا جمع می‌کند. این بخش در نقش گزینه‌ای برای پرسیدن سؤال توسط بیننده‌های ویدئو نیز ظاهر می‌شود.
 
ویژگی جدید Q&A اینجا است تا به شما در پرسیدن یا پاسخ دادن به هرگونه سؤال کمک کند. هم‌اکنون آن را امتحان کنید!
 
تیک تاک می‌گوید این قابلیت در حساب‌های کاربری‌ که در دسته‌ی Creator Account قرار می‌گیرند ارائه می‌شود. تمامی کاربران می‌توانند با مراجعه به بخش Manage Account در منوی تنظیمات، وضعیت حساب کاربری را به Creator Account تغییر بدهند. به‌منظور فعال‌سازی قابلیت پرسش و پاسخ، باید وارد صفحه‌ی حریم خصوصی در منوی تنظیمات شوید، Creator را انتخاب کنید، روی گزینه‌ی Q&A ضربه بزنید و در نهایت، گزینه‌ی Turn on Q&A را لمس کنید. 
 
قابلیت پرسش و پاسخ تیک تاک در اوایل سال جاری میلادی وارد مرحله‌ی آزمایشی شده بود و در آن زمان حساب‌های کاربری Creator Account با بیش از ۱۰ هزار فالوور، می‌توانستند به‌صورت اختیاری سراغ استفاده از آن بروند. این قابلیت اکنون به‌صورت گسترده در دسترس همه‌ی کاربران قرار دارد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.