تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 28, 2021
14:35 یکشنبه، 8ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122381

شکایت از آمازون به‌دلیل ندادن وقت کافی به کارکنان برای خوردن غذا

 
یکی از کارکنان پیشین مرکز ارسال کالای آمازون در واکاویل می‌گوید این شرکت زمان کافی به کارکنان برای مصرف وعده‌ی غذایی نداده. این پرونده اخیرا به دادگاه فدرال ایالات متحده منتقل شده است.
 
شکوائیه‌ی جدیدی که به یکی از مراکز ارسال کالای آمازون در کالیفرنیا ارتباط دارد به دادگاه فدرال ایالات متحده منتقل شده است. این شکوائیه ادعا می‌کند مرکز مورد اشاره قوانین آمازون برای دادن وقت استراحت به کارکنان به‌منظور خوردن وعده‌ی غذایی را رعایت نکرده است و به‌نظر می‌رسد وکلای پرونده به‌دنبال دادخواهی سنخی هستند. به‌نوشته‌ی ورج، پرونده‌ی شکایت علیه آمازون که نخستین بار در دادگاه عالی شهر سان فرانسیسکو ثبت شده بود، جمعه‌ی گذشته به دادگاه منطقه‌ایِ ناحیه‌ی شمالی کالیفرنیا منتقل شد. 
 
لوونیا اسکات، یکی از کارکنان سابق مرکز ارسال کالای آمازون در واکاویل کالیفرنیا، می‌گوید کارکنان باید ۳۰ دقیقه وقت استراحت برای صرف وعده‌ی غذایی داشته باشند اما مرکز ارسال کالای آمازون این قانون را رعایت نکرده است. مطابق ادعای لوونیا اسکات، کارکنان به‌هنگام دریافت زمان استراحت برای خورد غذا مجبور بودند روی بی‌سیم‌هایشان نظارت دقیق داشته باشند تا از مشکلات پیش‌آمده مطلع شوند. شکوائیه ادعا می‌کند این موضوع باعث شده است گاهی اوقات زمان استراحت کارکنان کاهش پیدا کند. 
 
پیش‌تر در پرونده‌هایی به موضوع پول دادن به کارگران به‌دلیل منتظر ماندن برای رسیدن کارفرماهایشان در خارج از ساعت کاری، اشاره شده بود. در سال ۲۰۱۴ پرونده‌ای به جریان افتاد که از شکایت کارکنان آمازون خبر می‌داد؛ در پرونده گفته شده بود آمازون باید به کارکنانش در ازای زمانی‌که این افراد به‌خاطر جست‌و‌جو شدن کیف‌هایشان در داخل ساختمان منتظر می‌مانند پول بدهد، بااین‌حال درنهایت دادگاه عالی ایالات متحده طرفِ آمازون را گرفت و حکم داد که این شرکت مجبور نیست به‌خاطر این موضوع به کارکنان پولی پرداخت کند.
 
در اوایل ماه جاری میلادی پرونده‌ی مستقلی به راه افتاد و در نهایت دفتر کمیسیون کار در کالیفرنیا آمازون و یک شرکت پیمان‌کار مستقل را به‌دلیل سرقت دستمزد، ۶٫۴ میلیون دلار جریمه کرد. تحقیقات ایالاتی آن پرونده نشان داد Green Messengers (از پیمان‌کاران فرعی آمازون) حقوق کمی به رانندگان داده، روزانه ۱۰ ساعت از آن‌ها کار می‌کشیده و حجم کاری به‌حدی زیاد بوده که کارکنان مجبور شده‌اند قیدِ وعده‌ی غذایی و استراحت را بزنند. 
 
لوونیا اسکات می‌گوید به‌دلیل نحوه‌ی مدیریت قانون استراحت برای وعده‌ی غذایی در واکاویل، بسیاری از کارکنان به‌صورت هم‌زمان استراحت می‌کنند. در این مرکز ارسال کالا، کارکنان نشان‌های خود را روی سیستم کامپیوتری می‌زنند تا زمان استراحت‌شان محاسبه شود. هم‌زمان شدن زمان استراحت، به تشکیل صف‌هایی در جلوی سیستم کامپیوتری منجر می‌شد و کسانی که در انتهای صف قرار داشتند دیرتر به سیستم می‌رسیدند و زمان کمتری برای استراحت کسب می‌کردند.
 
شکوائیه‌ی اسکات همچنین می‌گوید در شیفت‌های کاری واکاویل تعداد کارمندان بسیار کمتر از حالت عادی است و همین موضوع باعث می‌شود برخی از کارکنان مجبور شوند برای انجام کارشان در وقت مقرر، استراحت‌های کوتاه ۱۰ دقیقه‌ای را فراموش کنند. 
 
در کنار این‌ها شکوائیه اعلام می‌کند کارکنان واکاویل از گوشی شخصی خودشان برای برقراری تماس‌های تلفنی استفاده می‌کردند و آمازون هزینه‌ی این تماس‌ها را به آن‌ها پرداخت نکرده است. اسکات که از اکتبر ۲۰۱۶ (مهر و آبان ۱۳۹۵) تا ژانویه‌ی ۲۰۱۹ (دی و بهمن ۱۳۹۷) در مرکز ارسال کالای واکاویل کار کرد ادعا می‌کند آمازون دستمزد نهایی او را به‌موقع پرداخت نکرده است. 
 
آمازون طی چند روز اخیر با حساب کاربری AmazonNews@ در توییتر، مباحث مختلفی را با سناتورهای آمریکایی مطرح کرده است. اخیرا گزارش‌هایی منتشر شدند که اعلام می‌کردند رانندگان آمازون بیش از حد کار می‌کنند تا جایی که مجبور به ادرار کردن در بطری می‌شوند، چون زمان کافی برای استفاده از سرویس بهداشتی در اختیار ندارند. آمازون در توییتر،‌ دقیق بودن این گزارش‌ها را زیر سؤال برد. در پی این موضوع، تعداد زیادی گزارش از ادعاهای مطرح‌شده حمایت کردند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.