اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 4, 2021
8:25 یکشنبه، 15ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122490

کنترل تبلیغات گوگل با استفاده از فناوری SWAN

 
 
تبلیغ کنندگان دیجیتالی در تلاش برای وفق یافتن با محدودیتهای جدید در خصوص نحوه استفاده آنلاین از اطلاعات شخصی کاربران، سیستمی را به عنوان جایگزین کوکی‌های وب گوگل معرفی کرده‌اند.
 
 گروهی از مدیران و وکلا یک سیستم شناسایی کننده ناشناس را معرفی کردند که به افراد اجازه می‌دهد تبلیغاتی که در وب مشاهده می‌کنند را کنترل کنند. این فناوری سوان (SWAN) نام دارد و مورد حمایت شرکتهای فناوری نظیر پاب متیک، اوپن ایکس و زتا گلوبال کورپ قرار گرفته است.
 
اکنون یک مهلت ۶۰ روزه برای نظرخواهی عمومی وجود دارد که طی آن بازاریابان، ناشران و سایرین در صنعت تبلیغات می توانند این سیستم را پیش از راه اندازی شدن آن در تابستان امتحان کنند.
 
گوگل سال گذشته با اعلام برنامه خود برای پایان دادن به کوکی‌های شخص ثالث که تبلیغات کنندگان از آنها برای ردیابی کاربران و بررسی عملکرد کمپینهای بازاریابی دیجیتالی استفاده می‌کنند، صنعت تبلیغات را شوکه کرد. این اقدام از سوی رگولاتورهای ضد انحصارطلبی مورد بررسی قرار گرفت.
 
به گفته جیمز روزوِل، یک کارآفرین فناوری که به تاسیس این پروژه در اوایل سال ۲۰۲۰ کمک کرد، حذف کوکی‌های شخص ثالث خلایی را ایجاد می‌کند که فناوری سوان می‌تواند آن را پر کرده و به مشکلات مربوط به استفاده از اطلاعات برای تبلیغات پاسخگویی کند.
 
خود گوگل سیستمی با نام FLoC را به عنوان جایگزین کوکی‌های شخص ثالث معرفی کرده که کاربران را در گروههایی قرار می‌دهد یا بر مبنای علایق مشترک دسته بندی می‌کند. کاربران می‌توانند خروج از چنین سیستمی را انتخاب کنند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، فناوری سوان عملکرد متفاوتی دارد. هنگامی که افراد برای نخستین بار وب سایتی را بازدید می‌کنند که در شبکه سوان قرار دارد، از آنها درخواست می‌شود با استفاده ناشران از سوان برای نشان دادن تبلیغات موافقت کنند. تبلیغات شخصی سازی شده یک گزینه است اما الزامی نیست. گزینه کاربران در سامانه شبکه سوان ثبت شده و با سایر مشارکت کنندگان در سوان به اشتراک گذاشته می‌شود تا دسترسی افراد به محتوای آنلاین مختل نشود. افراد می‌توانند سلایق خودشان را هر زمان و در هر وب سایتی تغییر دهند و این تغییرات به طور اتوماتیک در همه سایتهای شبکه سوان به‌روزرسانی خواهد شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.