اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

April 8, 2021
9:28 پنجشنبه، 19ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122650

چرا ثبت آگهی در بخش املاک دیوار مقرون‌به‌صرفه است؟

وقتی می‌بینیم تعداد بازیدکننده‌های آگهی‌های فروش و اجاره آپارتمان مسکونی در یک سایت اینترنتی از ۱۹ میلیون در روز عبور می‌کند باید باور کنیم که در عصر دیجیتال، پلتفرم‌های آنلاین به مهم‌ترین بازیگر بازار مسکن تبدیل شده‌اند.
 
 داده‌های منتشر شده از سوی دیوار نشان می‌دهد دسته املاک در این وب‌سایت جزو محبوب‌ترین شاخه‌ها از نظر تعداد آگهی بوده است. سرویسی که دست‌و‌دل‌بازانه همه آگهی‌های مسکن در نقاط مختلف کشور را در دسترس خریداران قرار می‌دهد و با سخاوتمندی یک بازار با ۳۵ میلیون کاربر را پیش روی فروشندگان می‌گذارد. خانه‌هایی با قیمت متری از ۴ تا ۱۷۵ میلیون تومان در تهران و از ۲ تا ۵۰ میلیون تومان در سایر کلانشهرها، از خانه‌های ۲۰ متری تا ۱۰۰۰ متری در پایتخت و ۱۰ تا ۱۲۰۰ متری در سایر شهرها، همه روی این دیوار آگهی شده‌اند. بد نیست چند نکته آماری در مورد آگهی‌های بخش املاک دیوار را بررسی کنیم تا به دیدگاه جامع‌تری نسبت به مقرون‌به‌صرفه بودن یا نبودن ثبت آگهی در این سرویس دست یابیم.
 
چند آگهی در دسته املاک دیوار منتشر می‌شود؟
 
اگر فقط ماه پایانی سال ۱۳۹۹ را بررسی کنیم، حدود ۹۲۶ هزار آگهی فروش و اجاره آپارتمان مسکونی در کل کشور منتشر شده است. یعنی می‌توانیم بگوییم به طور متوسط روزانه نزدیک به ۳۱ هزار آگهی در بخش املاک دیوار منتشر می‌شود. ثبت چنین عددی در شرایط کرونا و رکود بازار املاک در  سال ۱۳۹۹ نکته قابل توجهی است.
 
چند نفر آگهی‌های املاک دیوار را می‌بینند؟
 
در این یک ماه بیش از ۵۸۳ میلیون بازدید برای آگهی‌های فروش و اجاره آپارتمان در دیوار ثبت شده است که اگر آمار روزانه را محاسبه کنیم، این آگهی‌ها حدود ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار بازدید در روز دارند. این آمار البته در مورد کل آگهی‌ها است و نباید آن را با بازدیدکننده‌های منحصر بفرد هر آگهی اشتباه بگیریم. در ادامه توضیح می‌دهیم که هر آگهی آپارتمان مسکونی چند بار بازدید می‌شود.
 
آگهی ما چقدر دیده ‌می‌شود؟
 
این‌که یک آگهی خاص چند مرتبه دیده می‌شود بستگی به متغیرهای زیادی دارد. زمان انتشار یا مشخصات و ویژگی‌های آگهی همه نکات تاثیرگذاری هستند. به طور متوسط اما اگر بخواهیم بگوییم هر آگهی فروش یا اجاره آپارتمان مسکونی در دیوار چقدر دیده می‌شود، به عدد ۳۴۸ بازدید می‌رسیم. فروشندگانی که قصد فروش یا رهن و اجاره دادن یک خانه یا ملک را داشته باشند حتما می‌دانند قرار گرفتن یک آگهی در معرض این تعداد بازدید بدون نیاز به واسطه‌ها چه ارزش بالایی دارد.
 
بازدهی این تعداد بازدیدکننده چقدر است؟
 
شاید بپرسید صرف دیدن این تعداد آگهی از سوی کاربران آیا لزوما به انجام معامله منجر می‌شود؟ برای پاسخ به این سوال می‌توانیم دو موضوع مختلف را بررسی کنیم. یکی اینکه ببینیم چند بار با آگهی‌دهنده از سوی کاربران تماس گرفته شده است. شاید این تماس‌ها به عقد قرارداد و انجام معامله منتهی نشده باشد اما به هرحال مشخص می‌کند چه حجمی از بازدیدکننده‌ها برای اقدام به خرید تصمیم جدی‌تری دارند. بر اساس آمار اسفند ۱۳۹۹، در هر آگهی فروش و اجاره آپارتمان روزانه به طور متوسط ۱۲ بار روی دکمه تماس با آگهی‌دهنده کلیک می‌شود. تعداد کلیک روی این دکمه معیار خوبی از عملکرد آگهی است و اینکه چقدر ممکن است به معامله منجر شود. این رقم در مورد تهران و کلانشهر‌ها بیشتر است. در آگهی‌های آپارتمان مسکونی تهران به طور میانگین روزانه ۱۴ بار و در آگهی‌های کلانشهرها (به غیر از تهران) روزانه ۱۸ بار روی دکمه تماس در هر آگهی کلیک می‌شود. با توجه به اینکه قیمت‌ها روی آگهی‌ها درج شده می‌توانیم با اطمینان بگوییم این تماس‌ها اغلب از سوی خریداران واقعی و برای بازدید ملک مورد نظر است و نه صرفا برای استعلام قیمت. شاخص دیگری که برای رسیدن به نتیجه مشخص می‌توانیم بررسی کنیم، متوسط فاصله زمانی بین انتشار تا برداشتن آگهی است. این عدد مشخص می‌کند که به طور متوسط انجام یک معامله با کمک دیوار چند روز طول می‌کشد. برای فروش آپارتمان این عدد حدودا ۶ روز است و برای اجاره آپارتمان کار حدودا یک روز سریع‌تر انجام می‌شود. در واقع این‌طور می‌توانیم نتیجه‌گیری کنیم که ثبت آگهی املاک روی دیوار با توجه به ماحصلی که برای فروشندگان دارد اقدام مقرون‌به‌صرفه و عاقلانه‌ای است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.