اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

April 12, 2021
12:34 دوشنبه، 23ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122782

مقصر لو رفتن اطلاعات کاربران کلاب‌هاوس کیست؟

 
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس معتقد است؛ در مشکل مربوط به پیام رسان کلاب هاوس وزارت ارتباطات با نامه نگاری سعی دارد که توپ را به زمین اپراتورها انداخته و از زیر بار قانونی که بر دوش این وزارتخانه است، شانه خالی کند.
 
 وزارت ارتباطات طی نامه‌ای به مدیران سه اپراتور تلفن همراه کشور آن‌ها را متهم به اختلال در پیام رسان کلاب هوس کرده و به آن‌ها 24 ساعت مهلت داده تا در صورت عدم وجود دستور قضایی، اختلال در کلاب هاوس را متوقف و رفع کنند.
 
این در حالی بود که یکی از این اپراتورها در همان ابتدای اختلال، اعلام کرد که مشکل به وجود آمده ارتباطی با آن‌ها ندارد.
 
در همین راستا محمد وحیدی، نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، در گفت‌وگو با ایلنا معتقد است؛ نامه‌نگاری وزارت ارتباطات با اپراتورهای تلفن همراه انداخت توپ به زمین آن‌ها و شانه خالی کردن از وظایف قانونی است که بر دوش این وزارتخانه قرار داده شده است.
 
وی گفت: این اولین بار نیست که وزارت ارتباطات در هنگام بروز مشکل تقصیر را بر گردن دیگری می‌اندازد.
 
وحیدی با اشاره به خبر لو رفتن اطلاعات تعداد زیادی از کاربران کلاپ هاوس، افزود: طبق قانون وزارت ارتباطات مکلف به حمایت از اطلاعات کاربرانی است که در فضای مجازی به صورت قانونی فعالیت دارند.
 
وی شورای عالی فضای مجازی را نیز در شرایط پیش آمده مقصر دانست و افزود: این شورا نیز مانند وزارت ارتباطات با توجه به وظایف حاکمیتی و قانونی خود در سرگردانی کاربران کلاب هواس و دزدیده شدن اطلاعات آن‌ها گناه کار است.
 
وحیدی این را نیز پذیرفت علاوه بر ضعف نظارت دستگاه‌های مسئول، خلاء‌های قانونی نیز در این زمینه وجود دارد که باید از طریق مجلس شناسایی و مرتفع شود.
 
وی تشکیل کمیته فضای مجازی مجلس را مربوط به همین امر عنوان کرد.
 
وحیدی اظهار کرد: زمان زیادی از آغاز به کار مجلس یازدهم نگذشته بود که در کمیسیون فرهنگی مجلس کمیته فضای مجازی را تشکیل داده و در نامه‌های متعدد از وزارت ارتباطات و شورای فضای مجازی خواستیم که در شناسایی خلاءهای قانونی مجلس را یاری کنند تا آن را به صورت لایحه به مجلس برده و به مصوبه تبدیل کنیم.
 
به گفته وی؛ تا این لحظه همکاری درخوری از سوی وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی با مجلس نشده است.
 
وحیدی سخنان مقام معظم رهبری درباره فضای مجاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: رهبر انقلاب نسبت به خطرات فضای مجازی در صورت عدم برنامه‌ریزی دقیق و نظارت کافی بر آن را گوشزد کرد‌ه‌اند،‌ حالا دستگاه‌های مسئول وظیفه دارند بیش از گذشته با برنامه‌ریزی دقیق از تکرار مشکلات و نارضایتی کاربران جلوگیری کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.