تجارت الکترونیک

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

April 20, 2021
9:36 سه شنبه، 31ام فروردینماه 1400
کد خبر: 123117

چگونه از طریق یوتیوب درآمدزایی کنیم؟

 
 
برای اغلب افراد، یوتیوب محلی برای تماشای ویدیوهای مختلف و مرتبط با حیوانات، بررسی محصولات و بازی گیمرهاست. اما برای برخی دیگر، این پلتفرم محلی برای کسب درآمد است.
 
شاید در نگاه اول، تبدیل شدن به یک کاربر حرفه‌ای یوتیوب و کسب درآمدهای هنگفت از این پلتفرم، عجیب به نظر برسد اما حقیقت این است که هزاران نفر در سراسر جهان از یوتیوب و صرفا به اتکا به ذوق علاقه خود در ساخت کلیپ‌های ویدیویی مختلف برای درآمدزایی استفاده می‌کنند.
 
حال اگر شما نیز به دنبال ورود و حضوری حرفه‌ای در یوتیوب هستید و خواهید از این طریق درآمد کسب کنید، می‌بایست اطلاعاتی را در خصوص نحوه فعالیت در این حوزه داشته باشید که در ادامه به روش های کسب درآمد از یوتیوب اشاره خواهیم پرداخت.
 
عضویت در برنامه شریک یوتیوب یا همان YouTube Partner Program
برای کسب درآمد مستقیم از یوتیوب، می‌بایست در این سرویس ثبت‌نام کرده یا به اصطلاح شریک شوید. بعد از این کار، به چند طریق می‌توانید پول خود را دریافت کنید. اما برای عضویت در این سرویس، می‌بایست شرایط لازم را داشته باشید که شامل موارد زیر می شوند:
 
ویدیوهای شما می‌بایست مطابق با دستورالعمل‌های تبلیغاتی یوتیوب تولید شوند و در طی 12 ماه، میزان مشاهده عمومی ‌آن‌ها باید بیشتر از 4000 ساعت باشد
شما باید ساکن کشورها و مناطق مشخصی باشید
تعداد مشترکان شما باید فراتر از 1000 نفر باشد
باید در سرویس Google AdSense عضو شوید
هرچه ویدیوی بیشتری را منتشر کنید، راحت‌تر می‌توانید به عدد ذکرشده برای مشاهده ویدیوهای خود برسید. همچنین ویدیوهای با کیفیت بالا و سرگرم‌کننده می‌توانند مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنند. بنابراین، باید در تولید محتوا دقت و خلاقیت بیشتری به خرج داد.
 
اما اگر بتوانید به شرایط مطرح شده توسط یوتیوب دست یابید، خواهید توانست از طریق مراجعه به پروفایل خود و وارد شدن به بخش Monetizing، درآمد کسب کنید. در واقع، شما شریک یوتیوب خواهید بود و از طریق تبلیغات، عضویت‌ها و قابلیت‌هایی چون سوپرچت پول دریافت خواهید کرد.
 
اتصال به گوگل ادسنس – Google AdSense
بعد از آنکه به عنوان شریک یا پارتنر شناخته شدید، می‌بایست کانال خود در یوتیوب را به گوگل ادسنسن که سرویس تبلیغاتی این شرکت محسوب می‌شود، متصل کنید. تبلیغ‌کنندگان از ادسنس برای گنجاندن تبلیغات در محتواهای ویدیویی استفاده می‌کنند.
 
در واقع، کاربر با توجه به میزان بازخورد یا بهتر بگوییم «کنش»های مخاطبان نسبت به تبلیغات، پول دریافت می‌کند. بدین معنی که هرچه میزان مشاهده یا کلیک روی تبلیغ بیشتر باشد، پول بیشتری دریافت خواهد کرد.
 
اما این تبلیغات همیشه و هربار در حین پخش ویدیو نمایش داده نمی‌شوند و نمی‌توان گفت که میزان بازدید هر ویدیو مساوی است با میزان مشاهده آن تبلیغ. ناگفته نماند یوتیوب نیز بخشی از درآمد ناشی از این تبلیغات را به حساب خود واریز خواهد کرد.
 
طبق آخرین اطلاعات، بعد از آنکه مجموع دریافتی کاربر به 100 دلار برسد، این پول برای وی ارسال می‌شود. بنابراین، اگر صاحب یک کانال کوچک و با محتوای محدود هستید، شاید دریافت این 100 دلار چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشید.
 
استفاده از سرویس یوتیوب پریمیوم –YouTube Premium
ادسنس تنها راه برای پارتنرها به منظور کسب درآمد از طریق یوتیوب نیست. کاربران می‌توانند از طریق سرویس یوتیوب پریمیوم نیز که یک سرویس پولی بدون تبلیغات است، درآمد کسب کنند. در واقع، بخشی از درآمد عضویت کاربران در این سرویس به شما تعلق خواهد گرفت و میزان درآمد نیز به میزان مشاهده ویدیوهایتان بستگی خواهد داشت.
 
استفاده از آگهی و جذب اسپانسر
بسیاری از شرکت‌ها به شرکت‌ها به مخاطبان کانال‌های یوتیوبی علاقه خاصی دارند و ممکن است اسپانسر ویدیوهایتان شوند. در واقع، با این کار هم شما به درآمد خواهید رسید و هم آن‌ها می‌توانند آگهی‌های خود را در ویدیوها در معرض دید مخاطبان قرار دهند.
 
روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از این طریق وجود دارد که برای نمونه سهیم شدن در بخشی از فروش محصول تبلیغ‌شده، یکی از آن‌هاست. برای استفاده از چنین مزیتی می‌توانید با برخی از شرکت‌های فعال در این زمینه همانند ShareASale، ClickBank ویا CJ Affiliate وارد همکاری شوید.
 
البته فراموش نکنید که اگر با چنین شرکت‌هایی وارد همکاری شدید، می‌بایست یوتیوب را از این موضوع مطلع کنید که این کار از طریق تیک زدن باکش Video contains paid promotion شدنی است.
 
فروش محصولات یا خدمات به مشتریان
شما می‌توانید محصول و یا خدماتی را که احساس می‌کنید می‌تواند برای مخاطبانتان جالب باشید، در ویدیوهای خود تبلیغ کرده و لینک آن را در ویدیو درج کنید. برای مثال، بسیاری از کاربران حرفه‌ای یوتیوب که محتواهایی را برای کودکان تولید می‌کنند، اسباب‌بازی می‌فروشند.
 
کالا و خدمات مجاز متنوعی را می‌توان از این طریق تبلیغ کرد و با معرفی و درج یک سیستم پرداخت امن، دسترسی کاربران به این محصولات را تسهیل کرد.
 
ملاقات با طرفداران در دنیای واقعی
اغلب کاربران حرفه‌ای یوتیوب، ملاقات‌هایی را در دنیای واقعی با طرفداران خود ترتیب می‌دهند و برخی نیز محصولات خود را از این طریق به فروش می‌رسانند. با این کار، آن‌ها ارتباط فعال و نزدیک‌تری را با دنبال‌کنندگان خود شکل می‌دهند.
 
همچنین اگر در زمینه طراحی و نقاشی فعالیت دارید، می‌توانید جلسات رایگان آموزش طراحی را در پارک‌ها برگزار کنید و در پایان جلسه نیز آثار هنری خود را به فروش برسانید.
 
جذب سرمایه جمعی – Crowdfunding
دو روش برای جذب سرمایه جمعی وجود دارد که نخست دوره‌ای و دیگری پروژه محور است. در حالت دوره‌ای، افراد شرکت‌کننده توافق می‌کنند تا مبلغ مشخصی را در بازه‌های زمانی تعیین‌شده و به طور مرتب پرداخت کنند و در ازای آن، امتیازاتی چون چت ویدیویی دو نفره، کلاس‌های خصوصی و یا دریافت کالاها به صورت اختصاصی دریافت خواهند کرد.
 
در حالت دوم اما شما ایده‌ای را برای راه‌اندازی یک پروژه در ذهن دارید و نیاز به حمایت مالی دارد. اینجاست که باید از روش پروژه محور استفاده کنید و برای این منظور می‌توانید از وب‌سایت‌هایی چون Indiegogo، Kickstarter، GoFundMe و Patreon کمک بگیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.