تجارت الکترونیک

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

April 21, 2021
9:24 چهارشنبه، 1ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123174

دیجی‌کالا پاسخگوترین برند ایرانی در توییتر اعلام شد

 
 
براساس اعلام پلتفرم رصد شبکه‌های اجتماعی «زلکا»، دیجی‌کالا پاسخگوترین برند پر منشن (Mention) ایرانی توییتر در سال ۹۹ شناخته شد.
 
در گزارش اخیر این پلتفرم، دیجی‌کالا برترین آمار پاسخگویی را در میان تمام برندهای ایرانی دارد که در شبکه‌های اجتماعی پس از انتشار مطلبی از سوی کاربران، صدا زده شده‌اند. این منشن‌ها یا مستقیم بوده و مخاطبان برندها آدرس پروفایل برند را در متن پیام ذکر کرده بودند، یا غیرمستقیم و صرفا شامل کلیدواژه‌های معرف برند بودند.
 
منشن، مفهومی در شبکه‌های اجتماعی است که کاربران برای صدا کردن افراد یا کسب‌وکارها در قالب عبارت به همراه «@» به کار می‌برند. در این گزارش علاوه بر منشن‌ها، کلمات کلیدی کسب‌وکارها نیز مد نظر بوده است.
 
در آماری که زلکا در توییتر خود منتشر کرده، از ابتدا تا انتهای سال ۹۹، دیجی‌کالا با دادن پاسخ به ۵۳درصد توییت‌های مخاطبانش، موفق شده با بیشتر از نیمی از مخاطبان توییتری‌اش تعامل کند. لازم به ذکر است که برخی از منشن‌های کاربران اظهار نظر است که نیاز به پاسخگویی برند ندارد.

 
براساس ادعای زلکا، درسال ۱۳۹۹ آمار پاسخگویی برندهایی که در توییتر فارسی بیشترین میزان منشن را به خود اختصاص داده اند، در مقایسه با سال ۱۳۹۸ افزایش چشم‌گیری داشته است.

در دیجی‌کالا تیمی متشکل از کارشناسان روابط ‌عمومی و شبکه‌های اجتماعی با ارائه پاسخ و پیگیری چالش‌های کاربران، تلاش می‌کنند تا تجربه تعامل خوشایندی با مخاطبان این برند در پلتفرم‌های اجتماعی رقم بزنند. آماری که زلکا در این زمینه منتشر کرده، حاکی از عملکرد قابل قبول دیجی‌کالا در فرآیند پاسخگویی به مخاطبان است.
 
زلکا پلتفرمی است که ابزارهای رصد، مدیریت و تحلیل شبکه‌های اجتماعی را در اختیار برندها قرار می‌دهد. در زلکا پس از جمع‌آوری و دسته‌بندی تمام کامنت‌های اینستاگرام، توییتر و سایر پلتفرم‌های رسانه‌ای که شامل کلیدواژه خاصی هستند، امکان پاسخگویی مستقیم و تحلیل این داده‌ها در درون پلتفرم فراهم است.
 
اکانت رسمی دیجی‌کالا در توییتر به آدرس «@Digikalacom» است که کاربران با دنبال کردن این اکانت، از آخرین اخبار دیجی‌کالا مطلع شوند و با کارشناسان ما در ارتباط باشند.
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.