روبیکا سرویس اتاق گفتگوی صوتی مشابه کلاب هاوس بدون محدودیت عرضه کرد
ICTna.ir – پیام رسان ایرانی روبیکا، از راه اندازی سرویس اتاق گفتگوی صوتی، مشابه شبکه اجتماعی کلاب هاوس خبر داد.
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، همراه اول از راه اندازی سرویس گفتگوی صوتی روبیکا خبر داد.
در ادامه به مرور ویژگیها و نحوه استفاده از سرویس اتاق صوتی روبیکا می پردازیم:
با قابلیت گفتگوی صوتی، هر گروه یا کانالی در روبیکا میتواند به اتاقی برای گفتگو تبدیل شود؛
روبیکا به تازگی قابلیت گفتگوی صوتی را به بخش پیامرسان خود اضافه کرده و امیدوار است، اتاقهای گفتگوی صوتی در کانالها و گروههای روبیکا به فضایی برای همفکری و معاشرت کاربران تبدیل شود.
اتاقهای گفتگوی صوتی روبیکا میتوانند تا چندین هزار شرکتکننده را در خود جای دهند و میزبان جمعهای کوچک و بزرگ شما باشند. از این قابلیت تازه میتوان برای کاربردهای متنوع ارتباطی استفاده کرد؛ از دفتر کار مجازی و معاشرتهای خانوادگی و دوستانه گرفته تا برگزاری یک رویداد زنده بزرگ با هزاران شرکتکننده. در گروهها و کانالهای بزرگ، گفتگوهای صوتی فرصتی ایدهآل برای گفتگوی مستقیم چهرههای سرشناس با مخاطبانشان فراهم میآورند.
گفتگوهای صوتی، همزمان با ارسال و دریافت متنها و رسانهها در روبیکا اجرا میشوند و لایهای تازه به امکانات ارتباطیِ دیجیتالی که در اختیار شماست، میافزایند.
آغاز یک گفتگوی صوتی در روبیکا بسیار آسان است. شما میتوانید با داشتن یک کانال یا گروه در بخش پیامرسان، به صورت زنده میزبان هزاران شنونده در گفتگوهای صوتی روبیکا باشید.
کافیست مراحل ساده زیر را اجرا کنید:
- پروفایل یا صفحه مشخصات گروه یا کانالی را که مدیر آن هستید، باز کنید.
- علامت سهنقطه را فشار دهید و…
- گزینه شروع گفتگوی صوتی را انتخاب کنید.
به عنوان مدیر، شما میتوانید برای گفتگوهای صوتی گروه یا کانالتان، عنوان انتخاب کنید. این مساله اجباری نیست، اما به مخاطبان شما کمک میکند پیش از پیوستن به گفتگو، موضوع آن را ببینند و آگاهانه تصمیم بگیرند.
در گفتگوهای صوتی روبیکا، بلندگوی تمام شرکتکنندگان به صورت پیشفرض بسته است. به عنوان مدیر، شما میتوانید با لمس آیکن کنار نام افراد در لیست شرکتکنندگان گفتگو، بلندگوی آنها را فعال کنید یا به کسانی که برای صحبت کردن اجازه میخواهند، مجوز بدهید
گروهها یا کانالهایی که در آنها گفتگوی صوتی در حال برگزاری است، با نواری در بالای صفحهشان مشخص میشوند. این نوار، نشان میدهد که در حال حاضر، چه کسانی در حال گفتگو هستند. اطلاع از این موضوع میتواند به شما کمک کند زمان مناسبی را برای پیوستن به گفتگو انتخاب کنید. برای ورود به گفتگو، کافیست گزینه پیوستن را انتخاب کنید.
پس از پیوستن به یک گفتگوی صوتی، میتوانید نحوه مشارکت خود در گفتگو را مدیریت کنید. شما میتوانید پخش شدن صدای گفتگو از طریق گوشی تلفن همراهتان را متوقف کنید، هر زمان که بخواهید با صدادار کردن بلندگویتان در گفتگو مشارکت کنید یا از گفتگو خارج شوید.
برای صحبت کردن در یک گفتگوی صوتی، ممکن است نیاز باشد از مدیر کانال یا گروه اجازه بگیرید. در این صورت، با لمس آیکن در پنل کنترل گفتگو، داوطلب گفتگو شوید. به این ترتیب، شما به مدیران اطلاع میدهید که علاقمند به صحبت هستید و برای گفتگو اجازه میخواهید.
شرکت در یک گفتگوی صوتی دسترسی شما را به قسمتهای دیگر تلفن همراه، قطع نخواهد کرد. با انتخاب آیکن ، همزمان با گفتگوی صوتی امکان خواهید داشت در روبیکا یا سایر بخشهای تلفن همراهتان پرسه بزنید، در گفتگوها جستجو کنید، پیام بفرستید و کارهای دیگرتان را انجام دهید. پنل کنترل گفتگو روی صفحه باقی خواهد ماند و شما همچنان به گفتگوی صوتی متصل میمانید.