اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

May 3, 2021
16:35 دوشنبه، 13ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123686

رشد چشمگیر در دو سال: دانلود اسپاتیفای در گوگل پلی از مرز ‍۱ میلیارد بار گذشت

 
 
اسپاتیفای می‌خواهد اولین، آخرین و تنها مقصد شما برای تمام محتواهای صوتی باشد. میزان دانلود نسخه اندرویدی اسپاتیفای از گوگل پلی از مرز ۱ میلیارد گذشته تا مسیر بیش از پیش برای این سرویس استریم موسیقی هموار شود.
 
با بازنشسته شدن گوگل پلی موزیک، حالا اسپاتیفای با اختلاف پردانلودترین اپلیکیشن موسیقی در اندروید است. این شرکت حدود دو سال پیش تنها ۵۰۰ میلیون دانلود داشت، اما در همین مدت زمان کوتاه توانسته آمار دانلودهای خود را دو برابر کند.
 
اسپاتیفای حالا برنامه‌های متنوعی را در سر می‌پروراند. این سرویس استریم موسیقی می‌خواهد علاوه بر اشتراک‌های رایگان و پولی برای گوش دادن به موسیقی، سرویس دیگری برای پخش پادکست‌های حرفه‌ای داشته باشد تا به شکلی جدی‌تر با اپل رقابت کند. اسپاتیفای همچنین با راه‌اندازی سرویس کتاب‌های صوتی در پی رویارویی با آمازون است و حتی به ایده عرضه سخت‌افزارهای جدید فکر می‌کند.

 
با این حال، فشار شدیدتر رقبا، افزایش قیمت سرویس‌ها و درآمد پرداختی پایین به هنرمندان همگی می‌توانند آینده این سرویس استریم موسیقی را به خطر بیندازند. بزرگ‌ترین رقبای اندرویدی اسپاتیفای دو اپلیکیشن پاندورا و یوتیوب موزیک هستند که تعداد کاربران خیلی کمتری دارند. هیچ‌کدام از این دو اپلیکیشن حتی به اندازه نصف اسپاتیفای هم دانلود نداشته‌اند. به همین خاطر عده‌ای معتقدند که مهم‌ترین رقیب اسپاتیفای خود اپ یوتیوب است که بسیاری از کاربران برای گوش دادن به موسیقی به سراغ آن می‌روند. تیک‌تاک هم از دیگر رقبای غیرمستقیم اسپاتیفای محسوب می‌شود.
 
اسپاتیفای چندی قبل از خرید شرکت ‌‌Betty Labs سازنده اپ صوتی Locker Room خبر داد که احتمالا نشانگر انگیزه پنهان این شرکت برای ورود به فضای گفتگوهای صوتی زنده است. با توجه به محبوبیت چشمگیر کلاب هاوس و شبکه‌های اجتماعی صوتی، بعید نیست که این شرکت هم به رقابت با این شبکه اجتماعی برود و بخواهد سهمی از این بازار تازه نفس و پرسروصدا را به دست بیاورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.