اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 11, 2021
11:37 سه شنبه، 21ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123979

رشد 60 درصدی استفاده از خدمات اشتراکی مایکروسافت در سال 2020

اینکه میلیون‌ها کارمند طی سال گذشته توانستند از راه دور وظایف شغلی خود را دنبال کنند؛ یک دلیل کاملا منطقی است که نشان می‌دهد خدمات پردازش ابری به سطحی از پیشرفت رسیده‌ که این روزها فضای کاری بدون آن غیرممکن به نظر می‌رسد.
 
همچنین به دلیل تعداد محصولات جدیدی که در سال گذشته روانه بازار شد و ابزارهای محاسباتی تجاری که از طریق خدمات اشتراکی در اختیار کارمندان قرار گرفت، دسترسی به سرویس‌های ابری آسان‌تر شد.
 
در این بین خدماتی نظیر مجموعه نرم‌افزاری «مایکروسافت 365» بیش از هر زمان دیگر توانست فضای کاری را برای افراد آسان‌تر کند.
 
«مایکروسافت 365» که سال 2017 میلادی برای نخستین بار توسط غول نرم‌افزارهای جهان عرضه شد؛ مجموعه‌ای از خدمات اشتراکی را گرد هم آورده است.
 
این خدمات شامل تمامی ابزارهای «آفیس 365» به همراه مجوزهای «ویندوز 10 اینترپرایز» را شامل می‌شود و دیگر سیستم‌های مدیریت و امنیت دستگاه مبتنی بر فضای پردازش ابری را در اختیار سازمان‌ها می‌گذارد.
 
شرکت کانادایی Sharegate هم اکنون میزان به کارگیری مجموعه نرم‌افزاری «مایکروسافت 365» را مورد بررسی قرار داده و گزارش نهایی آن را با عنوان «وضعیت امنیت، مدرن‌سازی و مهاجرت به “مایکروسافت 365” در سال 2021» منتشر کرده است.
 
در این گزارش از اطلاعات کاربران و کارشناسان مایکروسافت و همچنین نظرسنجی‌های صنعتی برای مشخص شدن روند مربوطه استفاده شده است.
 
در این بررسی مشخص شد تعداد کاربرانی که در سال 2020 میلادی از خدمات دسکتاپ SharePoint به خدمات اشتراکی مهاجرت کردند 19.7 درصد کاهش یافته است.
 
در این میان میزان عملیات‌های مربوط به خدمات اشتراکی مایکروسافت در سال گذشته رشد 60.63 درصدی را نشان می‌دهد و عملیات‌های صورت گرفته برای انتقال فعالیت‌ها از خدمات دسکتاپ به خدمات اشتراکی در حالت کلی 37.2 درصد بیشتر شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.