اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

May 11, 2021
13:55 سه شنبه، 21ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123992

آفکام برای بهبود کیفیت خدمات مشتریان به اپراتورها هشدار داد

ICTna.ir – آفکام، رگولاتوری بریتانیا به اپراتورهای تلفن همراه برای ارتقا و بهبود کیفیت خدمات مشتریان هشدار داد.
 
customer-experience-CEM-BSS-2-759x285.jpg
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، درحالیکه با شیوع پاندمی ویروس کرونا در دنیا و قرنطینه مردم، آفکام به منظور تسهیل شرایط برای اپراتورهای تلفن همراه، تمرکز اپراتورها از پشتیبانی از مشتریان و ارایه خدمات مشتریان را کاهش داد اما حالا با بهبود شرایط دوباره از اپراتورها خواسته است تا وضع موجود را بهبود ببخشند.
 
لیندسی فوسل، مدیر گره ارتباطات و شبکه آفکام در این باره گفت: اپراتورهای مخابراتی سال گذشته با شروع قرنطینه‌ها، با درخواست بسیار بالای مشترکان برای دریافت خدمات ارتباطی مواجه شدند و تلاش کردند تا ارتباطات در همه نقاط کشور برقرار باشد.
 
او افزود: با شرایط پیش آمده برای منع رفت و آمدها، ارایه بسیاری از خدمات حضوری به مشتریان محدود شد اما اکنون دوباره وقت آن رسیده تا به وضعیت مشترکانی که با مشکلاتی مواجه هستند، رسیدگی شود.
 
رگولاتور بریتانیا رعایت یکسری اصول منصفانه از سوی اپراتورها طی دو سال گذشته را رضایت‌بخش و تحسین‌آمیز توصیف کرد و گفت: به رغم رعایت بسیار خوب و منصفانه اصول و حقوق تعریف شده و پاسخ به نیازهای مشتریان اما هنوز یکسری از مشتریان از سرویس‌های خود ناراضی هستند که اپراتورها باید توجه ویژه‌ای به آنها بکنند.
 
به گفته آفکام، بیشتر اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات باندپهن می‌بایست بسته‌های ویژه‌ای برای افراد با درآمد پایین نیز ارایه دهند تا امکان حمایت از مشترکان آسیب‌پذیر نیز فراهم شود.
 
مشترکان باندپهن ثابت در سال گذشته برای برقراری ارتباط با بخش پشتیبانی از مشتریان اپراتورها به طور متوسط چهار دقیقه و 9 ثانیه پشت خط منتظر ماندند که حدودا دو برابر بیشتر از زمان انتظار سال 2019 بوده است. این رقم برای مشترکان تلفن همراه از یک دقیقه و 18 ثانیه به دو دقیقه و هفت ثانیه افزایش یافت. این درحالی است که تنها کمی بیش از نیمی از مشترکان از پاسخی که دریافت کرده بودند، رضایت داشتند بطوریکه 52 درصد از مشترکان باندپهن ثابت و 57 درصد از مشترکان موبایل از نحوه رسیدگی به شکایات آنها رضایت داشتند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.