اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

May 14, 2021
12:55 جمعه، 24ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124067

فروش بلیط برای گفت‌وگوهای زنده در دیسکورد

 
 
شبکه اجتماعی دیسکورد که محبوب گیمرهاست، در حال آزمایش برنامه ای است که به کاربران اجازه می دهد برای رویدادهای مجازی بلیط بفروشند.
 
 این شرکت سرویس فروش بلیط را برای برای گروه کوچکی از کاربران گشوده و همچنان در حال بررسی دریافت سهمی از فروش بلیط و میزان آن است.
 
اقدام برای درآمدزایی از مخاطبان گسترده پس از تصمیم دیسکورد برای رد پیشنهاد خرید ۱۲ میلیارد دلاری شرکت مایکروسافت صورت می گیرد. جیسون سیترون، مدیرعامل دیسکورد در مصاحبه ای گفت: ما پیشنهادهای متعددی دریافت کردیم با این حال به خریداران خاصی اشاره نکرد و گفت: کسب و کار ما خوب پیش می رود.
 
اپلیکیشن پیام رسان صوتی، ویدیویی و متنی دیسکورد شاهد دو برابر شدن شمار کاربرانش در سال ۲۰۲۰ بود که افراد به دلیل پاندمی کووید ۱۹ ناچار شدند به تحصیل مجازی و دورکاری و تعاملات مجازی دیگر بپردازند تا ارتباطاتشان را با دیگران حفظ کنند. دیسکورد هر ماه بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر دارد و سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون دلار درآمد داشت.
 
دیسکورد خدماتش را به رایگان عرضه می کند اما از گزینه های ارتقای نیترو درآمدزایی دارد. کاربران می توانند با پرداخت ۱۰ دلار در ماه یا ۱۰۰ دلار در سال از امکاناتی مانند ایموجی های بهتر، آواتارهای متحرک و کیفیت بالاتر ویدیو بهره مند شوند. طرح دیسکورد برای فراهم سازی امکان دریافت پول برای میزبانی رویدادهای مجازی مشابه اقدام توییتر است که ماه جاری اعلام کرد گزینه بلیت فروشی را برای سرویس Spaces فراهم کرده است. هر دو شرکت از شبکه اجتماعی صوتی کلاب هاوس الگوبرداری می کنند که در دوران پاندمی به یک پدیده فرهنگی در سیلیکون ولی تبدیل شد و قابلیت پرداخت پول را ماه گذشته به سرویس خود اضافه کرد.
 
دیسکورد اوایل امسال قابلیتی به نام استیج چنل راه اندازی کرد که به کاربران اجازه می دهد برای مخاطبانشان رویداد برگزار کنند. این شبکه اجتماعی برای تقویت جذابیتش، یافتن رویدادهای صوتی در پلتفرمش برای کاربران را ساده تر کرده است. مدیرعامل دیسکورد گفت: نگران نیست که کاربران پس از واکسینه شدن و بازگشت به زندگی عادی، از این پلتفرم رویگردان شوند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، وی گفت: ما پیش از شیوع کووید پرداختن روی این موضوع که چگونه دیسکورد می تواند یک سرویس عامه پسند شود را شروع کردیم و بر این باورم که ترند وقت گذرانی بیشتر در فضای آنلاین سالهاست که در جریان است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.