تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 22, 2021
15:18 شنبه، 1ام خردادماه 1400
کد خبر: 124443

تخصیص هفت میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز پارک اقتصاد دیجیتال سمنان

مشاور وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات و رئیس پارک اقتصاد دیجیتال کشور گفت: آمادگی تخصیص هفت میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات فنی پارک اقتصاد دیجیتال استان سمنان وجود دارد.
 
صدیق دامغانی‌زاده روز شنبه در جلسه بررسی و پیگیری وضعیت روند راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال استان سمنان به صورت ویدئو کنفرانسی ابراز داشت: پارک اقتصاد دیجیتال کشور همچنین آمادگی دارد تا ۱۲ دوره آموزشی در طول سال ویژه دانش پذیران با اعتبار هشت میلیارد ریال پس از بهره برداری این مرکز، برگزار کند.
وی ادامه داد: تلاش می‌شود تا با آماده‌سازی کامل و تجهیز پارک اقتصاد دیجیتال استان سمنان، تدوین طرح جامع برنامه‌های آتی مرکز، آماده سازی فراخوان‌های پذیرش هسته‌ها، تدوین طرح‌های مرتبط با ارائه آموزش‌ دانش پذیران و زمانبندی عملیاتی اهداف پیش رو، این مرکز در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری برسد.
دامغانی زاده با اشاره به اینکه تمام زیرساخت و امکانات مورد نیاز اولیه برای راه اندازی مرکز اقتصاد دیجیتال استان سمنان باید فراهم شود، افزود: اقدامات در حوزه راه اندازی این مرکز در استان سمنان به صورت ویژه و با جدیت تمام درحال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: پذیرش شتاب دهنده ها در پارک اقتصاد دیجیتال باید به گونه ای باشد تا بازار خود را تامین کنند و مشکل فروش نداشته باشند.
وی تصریح کرد: برای حضور هسته ها در پارک اقتصاد دیجیتال، شورای پذیرش و هیات امنا تصمیم گیری خواهند کرد و حضور این هسته ها باید بر اساس طرح جامع و کامل و برپایه بازگشت سرمایه از طریق بازار فروش مناسب در آینده باشد.
مشاور وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات و رئیس پارک اقتصاد دیجیتال کشور تاکید کرد: در تمام مراحل باید تامین بازار فروش و اقتصاد شتاب دهنده ها در پارک اقتصاد دیجیتال سمنان مَد نظر قرار داشته باشد.
به گزارش ایرنا، بهره‌برداری از پارک اقتصاد دیجیتال نقشی مهم در حمایت و بهبود فرآیند کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات در استان سمنان دارد.
ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال در سمنان نتیجه همکاری جمعی و تفاهم نامه سه‌جانبه بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و استانداری سمنان است.
استان سمنان از لحاظ زیرساخت‌های اینترنتی وضعیت مطلوبی دارد و ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال به توسعه و حمایت از بازار ICT و کسب و کارهای مرتبط با این حوزه کمک زیادی خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.